فناوری اطلاعات

May 9, 2025
11:40 جمعه، 19ام اردیبهشتماه 1404
کد خبر: 192315

معاون وزیر ارتباطات: ارائه خدمات باید با هدف جلب رضایت مردم انجام شود

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، بر ضرورت مردمی‌سازی خدمات تأکید کرد و گفت: ارائه خدمات در دستگاه‌ها باید همواره با هدف جلب رضایت مردم باشد؛ موضوعی که از تأکیدات همیشگی رئیس‌جمهور محترم است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمدمحسن صدر در آیین بهره‌برداری از سامانه فوریت‌های اداری (فواد) اظهار داشت:«در همه دستگاه‌ها، ارائه خدمات باید در مسیر افزایش رضایت عمومی و تسهیل دسترسی مردم به خدمات قرار گیرد. این رویکرد به‌عنوان یکی از اولویت‌های اساسی دولت چهاردهم مورد توجه ویژه قرار دارد.»

وی در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران (به عنوان نماینده وزارت ارتباطات)، سازمان اداری و استخدامی کشور و شرکت ایرانسل، گفت: «در چارچوب این تفاهم‌نامه، آماده سازی این سامانه توسط ایرانسل انجام شده است. انتخاب ایرانسل به دلیل عملکرد موفق این شرکت در توسعه و مدیریت پلتفرم‌های متنوع و کارآمد و تجربه تعامل با ذی‌نفعان مختلف را بوده است.»

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به تصویب نقشه راه توسعه دولت هوشمند،خاطرنشان کرد: «در این سند، وظایف مشخصی برای دستگاه‌های اجرایی تعیین شده و اقدامات مؤثری در مسیر تحقق دولت هوشمند آغاز شده است. حکمرانی داده مهمترین اصل برای بهبود کیفیت خدمات و شفافیت در هر عرصه می باشد و بدیهی است که بر مبنای حکمرانی داده می توان توزیع عادلانه ثروت و یارانه ها نیز رقم زد.»

صدر در پایان تأکید کرد: «اجرای پروژه‌هایی مانند پایگاه نشانی استاندارد ملی GNAF و تقویت حکمرانی داده، از اولویت‌های مهم دولت چهاردهم و رئیس‌جمهور محترم است که با تاکید وزیر محترم ارتباطات به صورت جدی در حال پیگیری است.»

سامانه فوریت‌های اداری (فواد) با هدف رسیدگی سریع و مؤثر به شکایات و مشکلات مردم در دستگاه‌های اجرایی طراحی شده و بخشی از برنامه دولت برای تحقق دولت هوشمند و ارتقای کیفیت خدمات عمومی است.

سامانه فواد با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان اداری و استخدامی کشور و اپراتور ایرانسل اجرا شده است. از جمله قابلیت‌های این سامانه، امکان ثبت و پیگیری فوری شکایات اداری از طریق شماره تماس ۱۲۸ است، که به شهروندان این امکان را می‌دهد تا در صورت مواجهه با مشکلات اداری، به‌سرعت موضوع را گزارش دهند و پاسخ مناسب دریافت کنند. اجرای آزمایشی این سامانه در استان قزوین آغاز شده و به‌زودی در سطح ملی گسترش خواهد یافت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.