کوجیما: «یک فلش پر از ایده» برای کارمندانم دارم
کارگردان افسانهای میگوید بهعنوان «وصیتنامهاش» یک فلش پر از ایده برای کارمندانش کنار گذاشته است.
هیدئو کوجیما، خالق بازیهایی همچون Death Stranding و Metal Gear Solid، بهخاطر ساخت بازیهایی شاخص، شناخته میشود؛ اما وقایع اخیر باعث شدهاند تا این کارگردان افسانهای نگاهی عمیقتر به آیندهی خود و شرکتش، کوجیما پروداکشنز، بیاندازد.
در مصاحبه با مجلهی Edge، کوجیما گفت که ابتلای شدید به بیماری در دوران همهگیری او را ضمن بازنگری در اهداف شغلیاش، به تأمل دربارهی زمان باقیمانده بهعنوان یک خالق سوق داد.
پس از بهبودی، کارگردان Death Stranding 2 تصمیم گرفت یک فلش USB حاوی تمام ایدههایش را به دستیار شخصی خود بدهد تا مطمئن شود که پس از او، استودیو ایدههای جدیدی برای کار روی آنها دارد. کوجیما این فلش را بهنوعی به «وصیتنامه» تشبیه کرد.
کوجیما میگوید: «شاید آنها بتوانند پس از رفتن من در کوجیما پروداکشنز به ساختن ادامه دهند… این ترسِ من است. بعد از رفتنم چه اتفاقی برای کوجیما میافتد؟ نمیخواهم فقط به مدیریت بازیهای موجودمان بپردازند.»
کوجیما که امسال ۶۲ ساله میشود، گفت که همهگیری بیشتر از واردشدن به دههی ۶۰ زندگیاش برای او نقطهی عطف بود. بعد از بیمارشدن و انجام عمل چشم، او نتوانست چیزی خلق کند و در عین حال دید که اطرافیانش از دنیا رفتند.
کوجیما میگوید: «تا آن موقع، فکر نمیکردم که پیر شدهام، من سن خودم را احساس نمیکردم و فرض میکردم که میتوانم تا زمانی که زندهام، خلق کنم. اما سپس بیمار شدم و نتوانستم. افراد زیادی اطرافم از دنیا رفتند. با مرگ روبهرو شدم، بهبود یافتم، اما حالا داشتم فکر میکردم، چند سال برای ساخت بازی یا فیلم باقی مانده؟ شاید ۱۰ سال؟»
بازی بعدی کوجیما پروداکشنز، یعنی Death Stranding 2: On The Beach، تنها یک ماه تا انتشار فاصله دارد. این بازی بهطور انحصاری برای پلی استیشن ۵ در تاریخ ۲۶ ژوئن (۵ تیر) عرضه خواهد شد.