متا خواستار رد شکایت ضدانحصاری FTC شد
درخواست متا در حالی به دادگاه ارائه شد که FTC پس از پنج هفته دفاعیات خود را به پایان رسانده است.
شرکت متا در میانه رسیدگی به پرونده ضدانحصاری خود در دادگاه، یک درخواستی رسمی برای رد کامل شکایت مطرح کرده است. غول فناوری در درخواست خود مدعی شده که کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) نتوانسته هیچ مدرکی دال بر رفتارهای انحصارطلبانه متا در بازار شبکههای اجتماعی ارائه کند؛ ادعایی که دولت آمریکا آن را با استناد به خرید اینستاگرام و واتساپ مطرح کرده است.
به گزارش ورج، درخواست متا در حالی به دادگاه ارائه شد که FTC پس از پنج هفته دفاعیات خود را به پایان رسانده است. سخنگوی متا، «کریستوفر سِگرو»، در بیانیهای اعلام کرد:
«پس از پنج هفته دادگاه، مشخص است که FTC نتوانسته استانداردهای قانونی لازم در قوانین ضدانحصار را اثبات کند. با این حال، ما دفاعیات خود را ارائه خواهیم کرد تا نشان دهیم چیزی که هر نوجوان 17 سالهای میداند حقیقت دارد: اینستاگرام با تیکتاک، یوتیوب، ایکس (توییتر سابق) و بسیاری دیگر رقابت میکند. FTC میلیونها دلار از مالیاتدهندگان را صرف پیگیری پروندهای ضعیف با تعریفی غیرواقعی از بازار کرده است.»
استدلال متا در برابر دفاعیات FTC
درخواست متا با هدف تسریع روند دادگاه و صدور رأی پیش از ادامه بررسی کامل پرونده ارائه شده است. هرچند دادگاه همچنان در جریان است و متا آماده است تا دفاعیات خود را در برابر اتهامات FTC ارائه کند، اما این درخواست نگاهی اجمالی به استراتژی دفاعی این شرکت ارائه میدهد.
وکلای متا در طول جلسات دادگاه، تمرکز ویژهای بر رد تعریف FTC از «بازار خدمات شبکههای اجتماعی شخصی» داشتهاند؛ بازاری که بر اساس ادعای FTC، کاربران برای ارتباط با دوستان و خانواده از آن استفاده میکنند. متا ادعا میکند FTC نتوانسته اثبات کند این شرکت با کاهش کیفیت خدمات خود یا با خرید اینستاگرام بهمنظور حذف یک رقیب بالقوه، رقابت را در این بازار محدود کرده است.
FTC برای دفاع از موضع خود، از چهرههای مطرحی همچون «کوین سیستروم» (همبنیانگذار اینستاگرام) و «آدام موسری» (رئیس فعلی اینستاگرام) کمک گرفته است. سیستروم از نحوه مدیریت متا انتقاد کرده، در حالی که موسری دیدگاهی مثبتتر ارائه کرده است. متا نیز در پاسخ، تاکید کرده که همواره با رقبایی مثل تیکتاک (که FTC آنها را رقیب مستقیم نمیداند) در حال مبارزه بوده است، بهویژه در جلب توجه کاربران نوجوان که در مرکز رقابت این شبکههای اجتماعی قرار دارند.