رسانه‌های اجتماعی

May 17, 2025
9:06 شنبه، 27ام اردیبهشتماه 1404
کد خبر: 192791

راه‌اندازی جدول هفتگی پادکست‌های برتر یوتیوب

منبع: پیوست

یوتیوب با راه‌اندازی جدول هفتگی پادکست‌های برتر، گامی تازه برای تقویت جایگاه خود در دنیای پادکست‌ها برداشت. این جدول، مشابه رتبه‌بندی‌های اسپاتیفای و اپل، پادکست‌هایی است و در حال حاضر پادکست‌های محبوبی همچون «The Joe Rogan Experience» ، «Kill Tony» و «Rotten Mango» را در صدر خود دارد.

به گزارش CNBC، بر اساس اعلام آلفابت، شرکت مادر یوتیوب، پادکست‌ها در این پلتفرم ماهانه بیش از یک میلیارد بازدید فعال دارند. پژوهش ادیسون ریسرچ نیز در ماه اکتبر نشان داد که یوتیوب محبوب‌ترین پلتفرم برای گوش دادن به پادکست است و از این جنبه بالاتر از اسپاتیفای و اپل قرار می‌گیرد.

بن می‌سل‌اس، یکی از بنیان‌گذاران پادکست محبوب MeidasTouch، معتقد است که یوتیوب بهترین نرخ بازده تبلیغاتی را نسبت به سایر پلتفرم‌ها ارائه می‌دهد. او می‌گوید: «یوتیوب جایی نیست که شما فقط یک محتوا از دیگر منابع را منتشر کنید. ما می‌خواهیم روی یوتیوب به عنوان یک کانال تمرکز کنیم، درست همانگونه که مردم اخبار تلویزیونی را نگاه می‌کنند.»

پادکست‌های ویدیویی مدت‌ها است که به یکی از وزنه‌های مهم جهان رسانه تبدیل شده‌اند به طوری که در کارزار تبلیغاتی دونالد ترامپ در جدال ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای جذب نظر کاربران استفاده شدند.

یوتیوب در حال حاضر مهمترین منبع پادکست‌های ویدیویی است، اما رقبای دیگر نیز با سرمایه‌گذاری گسترده به دنبال جذب این دسته از محتوا به پلتفرم‌های خود هستند.

اسپاتیفای مدت‌ها است روی این دسته از محتوا تمرکز کرده است و این شرکت تنها در اولین سه ماهه سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به ناشران و پادکستر‌های سراسر جهان پول پرداخت کرده و حمایت خود را از این دسته ناشران افزایش داده است.

با این حال پرداختی یوتیوب به عنوان یکی از مهمترین مراجع تبلیغاتی جهان و حجم بالای کاربران آن باعث شده تا این پلتفرم همچنان مهمترین مرکز انتشار پادکستی‌های ویدیویی باشد.

لیست پادکست‌های برتری که یوتیوب به صورت هفتگی از امروز ارائه می‌کند تنها پادکست‌های ایالات متحده را زیر نظر دارد و هر چهارشنبه براساس زمان مشاهده پادکست بروزرسانی خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.