بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 2, 2025
17:32 دوشنبه، 12ام خردادماه 1404
کد خبر: 193839

مدیر عامل پست بانک ایران: یکی از اولویت‌های اصلی، توسعه خدمات الکترونیک است

مدیرعامل پست‌بانک ایران، در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت شعب استان ها و مناطق کشور برای اردیبهشت ماه سال جاری گفت: پست‌بانک ایران موفق شده است ۱۰۵ درصد منابع پیش‌بینی شده خود را تحقق بخشد و با وجود چالش‌های اقتصادی موجود، روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران در این جلسه با اشاره به کاهش ۵۷ درصدی مطالبات معوق و افزایش ۳۰ درصدی نقدینگی بانک، اعلام کرد: این نشان می‌دهد که مدیریت دقیق تر و کارآمدتری در حوزه منابع و مطالبات اعمال شده است.

وی در این جلسه که با حضور مدیران ستادی به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، با اشاره به عملکرد بانک در اردیبهشت ماه سال جاری گفت: پست‌بانک ایران موفق شده است ۱۰۵ درصد منابع پیش‌بینی شده خود را تحقق بخشد و با وجود چالش‌های اقتصادی موجود، روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.
مدیرعامل پست‌بانک ایران ادامه داد: یکی از اولویت‌های اصلی ما، توسعه خدمات الکترونیک و افزایش سهم منابع ارزان‌قیمت است که از ۷۰ درصد در سال گذشته به ۷۳ درصد رسیده است. این تغییر استراتژیک به ما کمک می‌کند شیفت عملیاتی بانک را به سمت بانکداری مدرن و غیرحضوری سوق دهیم.
شیری به رشد چشمگیر ضمانت‌نامه‌های پرداختی نیز اشاره کرد و گفت: در دو ماه نخست سال جاری، مبلغ ضمانت‌نامه‌های صادر شده ۶۷ درصد رشد داشته که این موفقیت مورد استقبال مراجع بالا دستی و دیگر نهادهای مرتبط قرار گرفته است.

وی همچنین به چالش‌هایی که بانک با آن مواجه است، اشاره کرد و افزود: کاهش سهم درآمدهای غیرمشاع به ۵۹ درصد و وجود تفاوت‌های قابل توجه درآمدی بین استان‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر و اقدامات مدیریتی قوی‌تر است.
مدیر عامل پست بانک، درباره توسعه حساب‌های غیرحضوری نیز گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون، بیش از ۳۵۰۰ حساب غیرحضوری افتتاح شده که بیشترین استقبال مربوط به استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی بوده است.

وی افزود: هدف ما این است که خدمات بانکی را به همه اقشار جامعه، به ویژه در مناطق محروم، به صورت غیرحضوری و آسان ارائه دهیم تا عدالت بانکی را تقویت کنیم.
مدیرعامل پست بانک در پایان سخنان خود تاکید کرد: با وجود همه مشکلات، ما به آینده بانک امیدواریم و تلاش می‌کنیم با مدیریت هوشمندانه و استفاده از فناوری‌های نوین، سطح خدمات خود را بهبود بخشیم و اعتماد مردم را بیش از پیش جلب کنیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.