تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 25, 2025
12:43 چهارشنبه، 4ام تیرماه 1404
کد خبر: 195671

اقدام مرکز ملی فضای مجازی برای حل مشکلات کسب و کارهای اینترنتی

منبع: ایسنا

در پی حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به کشورمان مرکز ملی فضای مجازی از تشکیل تیم ویژه‌ای در این مرکز برای حمایت از کسب و کارهای دیجیتال خبر داد.

طی سال های اخیر روند دیجیتالی شدن زندگی روزمره مردم سراسر جهان سرعت فراینده ای پیدا کرده است به طوری که در ایران هم به حوزه اقتصاد دیجیتال توجه ویژه ای شده و در نتیجه تمهیدات مهمی از سوی مسوولان برای این فعالان در حوزه درنظر گرفته شده است. چراکه فضای مجازی شرایط جدیدی را برای افزایش اشتغال و توسعه اقتصاد دیجیتال فراهم می کند.

با توجه به سه مزیت بزرگ ایجاد شغل، کاهش هزینه و بهره وری، اقتصاد دیجیتال سهم بالایی در توسعه کشورها داشته و ارزش افزوده بسیاری ایجاد کرده است، بنابراین در کشوری مانند ایران که در گذشته بیشتر مشاغل سنتی بود، فرصت مناسبی است تا مشاغل جدید شناسایی و نرخ بیکاری را کاهش یابد.

پس از تجاوز رژیم صهیونیست به کشورمان و ایجاد برخی محدودیت های اینترنتی، طی دو هفته گذشته کسب و کار اینترنتی با چالش های در زمینه فعالیتشان مواجه شدند.

در این شرایط از سوی نهادهای رسمی تأکید شد حمایت های مال، تسهیلاتی و عملیاتی از شرکت های داخلی در خط مقدم پایداری خدمات دیجیتال، بیش از هر زمان دیگری ضروری به شمار می رود.

در همین رایطه مرکز ملی فضای مجازی از تشکیل تیم ویژه‌ای در این مرکز برای حمایت از کسب و کارهای دیجیتال در پی حمله ناجوانمردانه رژیم غاصب صهیونیستی به کشورمان خبر داد.

کمیته تسهیل اقتصاد دیجیتال در مرکز ملی فضای مجازی ، تیم ویژه‌ای را برای پیگیری و حل مشکلات کسب‌وکارهای دیجیتال و رفع اختلال‌های ایجاد شده، تشکیل داده است.

کارآفرینان و مدیران شرکتهای اقتصاد دیجیتال اعم از فروشگاه‌های بر خط و ارائه‌کنندگان انواع خدمات حمل‌ونقل، سلامت، گردشگری، هوش مصنوعی و حتی تولید و صادرات انواع سخت‌افزارها، در صورت مواجهه با هر مشکل و خللی در کسب‌وکار خود می‌توانند موضوع را در هر ساعت از شبانه‌روز در پیام‌رسان بله به شماره 09031622701 اطلاع دهند تا پیگیری شود.

گفتنی است طی روزهای گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف شنیدن بی‌واسطه مطالبات و مشکلات فعالان دیجیتال و کسب و کارهای آنلاین به نقاط مختلف تهران از پلتفرم‌های اسنپ، یکتانت و دیجی‌کالا بازدید و با صدور دستورات فوری، معاونان خود را موظف به پیگیری و رفع مشکلات آن‌ها کرد.

در این بازدیدها، وزیر ارتباطات ضمن گفتگو با مدیران و کارکنان این مجموعه‌ها، از نزدیک در جریان دغدغه‌ها، مطالبات و مشکلات آن‌ها قرار گرفت و پس از شنیدن مسائل مطرح‌شده، دستورات لازم را برای پیگیری فوری برخی از درخواست‌ها صادر کرد.

هاشمی همچنین معاونان تخصصی وزارت ارتباطات را مکلف کرد با همکاری این پلتفرم‌ها، در اسرع وقت نسبت به بررسی دقیق مسائل فنی و اقتصادی مطرح‌شده اقدام کرده و راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات ارائه دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.