استارتاپ معروف به صنعت گیم چشم دوخته است
به نظر میرسد گسترهی حضور هوش مصنوعی دیگر فقط به صنعت سینما محدود نمیماند.
استارتاپ سه میلیارد دلاری Runway که تاکنون با فناوری هوش مصنوعی در صنعت هالیوود شناخته میشد، تمرکز خود را به صنعت بازی معطوف کرده است.
کریستوبال والنزوئلا، مدیرعامل رانوی، میگوید طی هفتهی آینده تجربهی تعاملی جدیدی برای مردم منتشر خواهد شد؛ نسخهای که فعلاً در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و تنها امکان تولید متن و تصویر از طریق چتبات را فراهم میکند.
بهگفتهی والنزوئلا، تولید بازیهای ویدیویی با استفاده از هوش مصنوعی تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد. رانوی در حال مذاکره با شرکتهای فعال در حوزهی بازیسازی برای بهرهگیری از فناوری خود و دسترسی به دادههای آنها بهمنظور آموزش مدلها است.
والنزوئلا بر اساس گفتوگوهای اخیرش با فعالان، معتقد است صنعت بازی در نقطهای مشابه با جایگاه اولیهی هالیوود در مواجهه با هوش مصنوعی قرار گرفته؛ مرحلهای که با مقاومت آغاز شد اما بهمرور، هوش مصنوعی در بخشهای مختلف تولید آثار سینمایی پذیرفته شد.
به گفتهی والنزوئلا، بخشی از سریال جدید آمازون با عنوان House of David با استفاده از ابزارهای رانوی ساخته شده و این استارتاپ اکنون با «تقریباً تمام استودیوهای بزرگ» و «اکثر شرکتهای حاضر در فهرست Fortune 100» همکاری دارد.
والنزوئلا باور دارد اگر بتوان به یک استودیو کمک کرد تا فرآیند تولید فیلم را ۴۰ درصد سریعتر انجام دهد، قطعاً میتوان همین فرآیند را برای توسعهدهندگان بازی نیز رقم زد.