پست

June 28, 2025
13:31 شنبه، 7ام تیرماه 1404
کد خبر: 195870

مدیرعامل شرکت پست: تعریف بسته حمایتی برای عبور از شرایط بحرانی کسب‌وکارهای دانش‌بنیان همکار پست

منبع: ایسنا

پس از پایان جنگ تحمیلی و تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورمان، مدیرعامل شرکت ملی پست اخیرا از تعریف بسته حمایتی این شرکت و همچنین معرفی شرکت‌های دانش بنیان طرف قرارداد پست به کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال، برای عبور از چالش‌های پیش آمده برای این کسب و کارها خبر داد.

دو هفته قبل بامداد روز جمعه بود که در نقاطی از تهران چندین انفجار انجام شد و به دلیل حمله رژیم صهیونیستی به کشورمان تعدادی از فرماندهان، دانشمندان و مردم عادی به شهادت رسیدند. پس از تداوم این موضوع خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی به مردم همانند روزهای قبل ادامه یافت. شرکت ملی پست از جمله سازمان‌هایی بود که همانند گذشته (دوران دفاع مقدس و شیوع ویروس کرونا) وظایف خود را با برنامه‌ریزی منظم و دقیق دنبال کرد.

بررسی ها حاکی از آن بوده از ابتدای بروز شرایط بحرانی در کشور، تاکنون ۷ جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور مدیرعامل، تمامی مدیران ستادی و اعضای کمیته پدافند غیرعامل شرکت پست برگزار شده است. برای مرسولاتی که در باجه‌های تحویل دپو شده بودند، سازوکاری طراحی شد تا این مرسولات با توجه به شرایط، به آدرس‌های جدید گیرندگان ارسال شوند.

همچنین در حوزه خدمات مشتریان نیز اقدامات موثری انجام شد به گونه‌ای که سامانه مرکز تماس امور مشتریان ارتقاء یافت و چهار مرکز تماس استانی به مرکز تماس اصلی در تهران متصل شد و به این ترتیب سامانه ۱۹۳ توانست به صورت یکپارچه پاسخگوی تمامی تماس‌های مردمی و پیگیری‌ها باشد.

محمد احمدی- مدیرعامل شرکت ملی پست – در نشست با فعالان حوزه تجارت الکترونیک، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های فعال در صنعت پست و لجستیک خرده فروشی بر حمایت از بخش خصوصی در شرایط خاص تأکید کرد.

به گفته وی با همکاری های متقابل بین پست و بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان می توان از این بحران با موفقیت عبور کرد.

احمدی همچنین به معرفی شرکت‌های طرف قرارداد پست به کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال برای برخورداری از بسته‌های حمایتی وزارت ارتباطات تاکید کرد و افزود: تعریف بسته حمایتی شرکت ملی پست برای این گروه از شرکت ها و رفع چالش‌ها و مشکلات اجرایی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

گفتنی است؛ در طول جنگ ۱۲ روزه شرکت ملی پست با قوت و به صورت پایدار فعالیت‌های جاری خود را انجام داد. در بعضی از شهرها به واسطه عدم حضور گیرندگان در مقصد و نشانی‌ها چالش‌هایی بر این شبکه پستی ایجاد شد که در نهایت تمهیداتی برای آن در نظر گرفته شد و مرسولات مدت زمان بیشتری نگه داشته شدند. همچنین با گیرندگان تماس گرفته شد تا به محض اینکه دسترسی فراهم شد، عملیات توزیع مرسولات انجام شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.