اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 4, 2025
12:26 جمعه، 13ام تیرماه 1404
کد خبر: 196388

نامه افراک به مراجع مختلف برای رفع محدودیت دامنه Google Ads

منبع: دیجیاتو

اعضای انجمن صنفی کسب‌وکارهای دیجیتال نیز با ارسال نامه‌ای مشابه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار رفع محدودیت‌ها شده‌اند.

در پی اختلالات اخیر در دسترسی به دامنه تبلیغاتی www.googleadservices.com که یکی از مسیرهای اصلی برای نمایش و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در بستر Google Ads است، شرکت «افراک»، به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال و شناخته‌شده در حوزه تبلیغات دیجیتال و پارتنر رسمی گوگل در ایران، با ارسال نامه‌ای رسمی به چندین نهاد و مرجع مسئول، خواستار بررسی و رفع این محدودیت شد.

افراک در این نامه‌ها، که به‌طور هم‌زمان به کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال شده، بر اهمیت دسترسی آزاد و پایدار به ابزارهای تبلیغاتی جهانی برای کسب‌وکارهای داخلی تأکید کرده است. این شرکت اعلام کرده است که اختلال به‌وجودآمده در دسترسی به دامنه Google Ads، تأثیرات منفی جدی بر روند بازاریابی و جذب مشتری برای بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی داشته و باید در اسرع وقت بررسی و رفع شود.

افراک همچنین اشاره کرده است که این اختلال در شرایط سخت اقتصادی کنونی و با توجه به محدودیت‌های داخلی، فرصت‌های کسب‌وکارهای ایرانی را در فضای دیجیتال کاهش داده. در همین راستا، اعضای انجمن صنفی کسب‌وکارهای دیجیتال نیز با ارسال نامه‌ای مشابه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار رفع این محدودیت‌ها شده‌اند.

افراک با پیگیری این موضوع، نشان داده است که دغدغه اصلی‌اش حمایت از کسب‌وکارهای داخلی و تسهیل فرآیند بازاریابی دیجیتال در کشور است. این شرکت در ادامه بیان کرده است که فراهم آوردن دسترسی آزاد به ابزارهای تبلیغاتی جهانی می‌تواند فرصت‌های جدیدی برای رشد کسب‌وکارهای ایرانی در سطح جهانی فراهم آورد و سهم این کسب‌وکارها را از بازارهای بین‌المللی افزایش دهد.

افراک همچنین بر این نکته تأکید کرده است که با حمایت از این حوزه، نه تنها فضای رقابتی کسب‌وکارهای داخلی تقویت می‌شود، بلکه کشور در مسیر توسعه پایدار و رشد اقتصادی قرار خواهد گرفت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.