بانکداری و پرداخت الکترونیک

March 6, 2009
11:37 جمعه، 16ام اسفندماه 1387
کد خبر: 19642

سرویس بانکداری موبایل همراه اول در مرحله آزمایش است



مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران از شروع دوره آزمایشی سرویس بانکداری تلفن همراه ویژه مشترکان همراه اول خبر داد.


“وحید صدوقی” در گفت و گو با آژانس خبری تلفن همراه (همنا) افزود: پس از پشت سر گذاشتن دوره تست این سرویس و دریافت تائیدیه های آن، سرویس بانکداری تلفن همراه در اختیار مشترکان همراه اول قرار خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: کار کارشناسی و مطالعات لازم برای عرضه این سرویس در ایران انجام شده و درحال مذاکره و هماهنگی با بانک مرکزی هستیم تا بتوانیم این سرویس را به صورت سراسری عرضه کنیم.
به گفته صدوقی، بستر عرضه این سرویس، سیم کارت است که با نرم افزاری که بر روی سیم کارت های مشترکان همراه اول قرار داده می شود، همه بانک ها می توانند بر روی این بستر سرویس بانکداری مبتنی بر تلفن همراه خود را در اختیار مشترکان همراه اول قرار دهند.
براساس این گزارش، پیش از این “محمد مهدی عطوفی” معاون بازاریابی و امور مشترکان همراه اول گفته بود: شرکت ارتباطات سیار ایران تصمیم گرفته است تا این سرویس را به طور آزمایشی راه اندازی کند و با بهره مندی از شبکه بانکی کشور، کیف پول الکترونیکی بر بستر تلفن همراه را به مشترکان خود عرضه کند.
به گفته عطوفی، این کیف پول الکترونیکی قابلیت برنامه ریزی دارد و کاربران می توانند حساب خود را بر روی آن دریافت کنند و همچنین می توانند نحوه پرداخت های خود را نیز بر روی این بستر تنظیم کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.