اپلیکیشن

تلفن همراه

July 5, 2025
10:41 شنبه، 14ام تیرماه 1404
کد خبر: 196461

اقدامات تپسی برای کاهش اثر اختلالات GPS

منبع: شرق

در پی اختلالات گسترده در سامانه موقعیت‌یابی (GPS) طی هفته‌های اخیر، تجربه کاربران تاکسی‌های اینترنتی با چالش‌هایی همراه شد. این اختلالات، به دلیل تغییری که در موقعیت مکانی راننده روی نقشه ایجاد می‌کرد، تاثیر قابل توجهی بر پیدا شدن راننده برای سفرها داشت و از سوی دیگر، رانندگان را برای مسیریابی سفرها نیز دچار چالش می‌کرد.

از اصلاح هوشمند موقعیت سفیر تا ارائه مسیر آفلاین به کاربران
در پی اختلالات گسترده در سامانه موقعیت‌یابی (GPS) طی هفته‌های اخیر، تجربه کاربران تاکسی‌های اینترنتی با چالش‌هایی همراه شد. این اختلالات، به دلیل تغییری که در موقعیت مکانی راننده روی نقشه ایجاد می‌کرد، تاثیر قابل توجهی بر پیدا شدن راننده برای سفرها داشت و از سوی دیگر، رانندگان را برای مسیریابی سفرها نیز دچار چالش می‌کرد. شرکت تپسی با هدف کاهش آثار منفی این اختلالات، مجموعه‌ای از اقداماتی را در دستور کار قرار داده است تا تجربه سفرهای کاربران خود را بهبود ببخشد.

امکان تغییر دستی موقعیت برای سفیران
در شرایط عادی، موقعیت مکانی سفیران (رانندگان) به‌صورت خودکار از طریق GPS تعیین می‌شود. اما با بروز اختلال در این سامانه، برخی سفیران در مشاهده موقعیت دقیق خود و در نتیجه دریافت درخواست‌های سفر دچار مشکل شدند. برای رفع این موضوع، تپسی قابلیت تغییر دستی موقعیت روی نقشه را برای سفیران فعال کرده است. این امکان در شرایط فعلی به آن‌ها اجازه می‌دهد با ثبت موقعیت واقعی خود، درخواست‌های سفر بهتر و متناسب‌تری دریافت کنند.

اصلاح هوشمند موقعیت مکانی
در اقدامی دیگر تپسی قابلیت جدیدی را راه‌اندازی کرده است که موقعیت حدودی سفیران را بر اساس داده‌های موجود اصلاح می‌کند. یکی از اثرات اختلالات GPS نمایش غیرواقعی موقعیت مکانی است. تپسی از طریق داده‌های موجود و با تشخیص این نوع اختلال، مکان تقریبی کاربر را تشخیص داده و اقدام به اصلاح آن به صورت خودکار می‌کند. این قابلیت هم‌اکنون در آخرین نسخه از اپلیکیشن سفیران فعال است.

ارسال نقشه آفلاین مسیر به سفیران
ویژگی دیگری که به سفیران کمک می‌کند در صورت بروز اختلال بتوانند به مسیر سفر دسترسی داشته باشند، نقشه آفلاین است. پس از قبول درخواست سفر، لینکی برای سفیر ارسال می‌شود که در آن مسیر سفر به صورت آفلاین نمایش داده می‌شود و از این طریق سفیر می‌تواند فارغ از آن‌که موقعیت وی در چه نقطه‌ای نمایش داده می‌شود، مسیر را بررسی کرده و سفر خود را به انجام برساند. این ویژگی نیز به‌زودی در دسترس سفیران قرار خواهد گرفت.

نمایش مسیر سفر در اپلیکیشن مسافر
تپسی برای کمک به پیدا کردن مسیر برای رسیدن به مقصد، طی روزهای آینده مسیر رسیدن به مقصد را در اپلکیشن مسافر نیز نمایش خواهد داد. این ویژگی به کاربر امکان می‌دهد تا از مسیر سفر مطلع شود و در صورت لزوم، کاربر مسافر بتواند سفیر را در مسیریابی راهنمایی و با او همراهی کند. این ویژگی جدید همچنین به افزایش امنیت سفرها منجر می‌شود، زیرا کاربر از مسیر سفر آگاه است و در صورت خروج از مسیر تعیین‌شده می‌تواند با تیم امنیت سفر تپسی در تماس باشد.

برای استفاده از این قابلیت‌ها، مسافران و سفیران باید اپلیکیشن خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنند. تپسی با رصد مداوم شرایط و مشکلات احتمالی، تلاش می‌کند با ارائه راهکارهای کاربردی، اثر این اختلالات را کاهش داده و تجربه‌ای روان‌تر از سفر را برای کاربران فراهم کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.