تلفن همراه

گوشی

July 6, 2025
12:08 یکشنبه، 15ام تیرماه 1404
کد خبر: 196558

سونی فروش گوشی اکسپریا 1 VII را متوقف کرد

منبع: دیجیاتو

سونی ارسال و فروش اکسپریا 1 VII را در بازار ژاپن موقتاً متوقف کرد.

شرکت سونی در پی بروز اختلالات فنی و گزارش‌های نگران‌کننده از کاربران، به ناچار فروش گوشی پرچمدار اکسپریا 1 VII در بازار ژاپن را به حالت تعلیق درآورد.

براساس گزارش‌ها، این گوشی گران‌قیمت و پرچمدار شرکت، که در ماه مه معرفی شده و تنها حدود یک ماه در بازار ژاپن و برخی کشورهای اروپایی عرضه شده بود، اکنون به‌صورت موقت از فروش و ارسال در ژاپن منع شده است.

تعلیق فروش اکسپریا 1 VII سونی
علت این توقف، گزارش‌های متعدد کاربران درباره مشکلاتی مانند خاموش شدن ناگهانی گوشی، راه‌اندازی مجدد غیرمنتظره و حتی روشن نشدن کامل دستگاه است. هرچند این مشکلات ممکن است به‌نظر جزئی بیایند، اما تأثیر آن‌ها روی تعداد قابل توجهی از گوشی‌ها باعث نگرانی سونی شده است.

نکته مهم این است که این محدودیت فروش تنها مختص بازار ژاپن است و هنوز مشخص نیست که آیا مشکلات مشابه در دستگاه‌های فروخته شده در دیگر مناطق هم وجود دارد یا خیر. همچنین این مدل در بازار آمریکا عرضه نشده و باتوجه‌به اینکه نسل قبلی آن نیز هرگز در آمریکا موجود نبود، احتمال عرضه در آن بازار بسیار کم است.

برای کاربران گوشی‌های اکسپریا 1 VII که با این مشکلات مواجه شده‌اند، سونی راهکاری نرم‌افزاری پیشنهاد داده است. مراحل پیشنهادی شامل نگه داشتن همزمان دکمه‌های پاور و افزایش صدا به‌مدت حدود 20 ثانیه، بازیابی دستگاه و نصب آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری است. سونی در صفحه پشتیبانی خود در ژاپن، دستورالعمل‌های دقیق برای انجام این به‌روزرسانی‌ها ارائه کرده است. در صورتی که این مراحل نتواند مشکل را حل کند، توصیه می‌شود کاربران با مرکز خدمات مشتریان سونی تماس بگیرند.

جالب اینجاست که سونی معتقد است مشکلات قابل حل با به‌روزرسانی نرم‌افزاری است، اما همزمان اعلام کرده که علت دقیق این اختلالات هنوز درحال بررسی است. همچنین به کاربران توصیه شده که حتماً از اطلاعات شخصی خود نسخه پشتیبان تهیه کنند.

به‌نظر می‌رسد شرکت سونی هنوز به‌طور دقیق نمی‌داند چه عاملی باعث این مشکلات شده و به‌روزرسانی فعلی بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد. اگر این مشکلات تنها با به‌روزرسانی نرم‌افزاری رفع شوند، بهترین اتفاق برای سونی و کاربران خواهد بود. اما اگر مشکل ریشه در سخت‌افزار داشته باشد، این موضوع می‌تواند ضربه سنگینی به برنامه‌های موبایل سونی وارد کند، زیرا گوشی اکسپریا 1 VII از قبل نسبت به رقبای خود گران‌تر و کم‌جذاب‌تر است و توقف فروش می‌تواند جایگاه آن را بیش از پیش تضعیف کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.