آغاز فروش محصولات عمده سوپرمارکتی در اسنپفود
اسنپفود فروش عمده محصولات سوپرمارکتی را آغاز کرد؛ گامی که بهنظر میرسد آغاز عملیاتی اسنپمارکتپرو در سطح مصرفکننده باشد.
فروش عمده محصولات سوپرمارکتی از طریق سوپراپلیکیشن اسنپفود آغاز شد؛ اقدامی که بهنظر میرسد نقطه شروع فعالیت عملیاتی اسنپمارکتپرو برای کاربران عمومی گروه اسنپ در بستر مصرفکننده باشد.
این سرویس که فعلاً در تهران و با چند فروشگاه فعال در دسترس قرار گرفته، امکان خرید اقلام سوپرمارکتی از جمله میوه، صیفیجات، لبنیات، برنج، روغن و نوشیدنی را بهصورت عمده فراهم کرده و ارسال رایگان برای کاربران اسنپ پرو نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
اسنپمارکتپرو که نخستین بار بهصورت رسمی در زمستان سال گذشته و در رویداد «دنیای نارنجی» رونمایی شد، با هدف تسهیل زنجیره تأمین در عصر دیجیتال طراحی شده و بهعنوان بخشی از ریبرندینگ گسترده اسنپمارکت مطرح شد. اکنون به نظر میرسد نخستین گامهای این پروژه در قالب فروش مستقیم عمده به مصرفکننده (B2C Bulk) برداشته شده است.
ناگفته نماند گروه اسنپ پیشتر نیز تجربه فعالیت در بازار عمدهفروشی را داشته است؛ از جمله در قالب بخش B2B اسنپمارکت و همچنین پلتفرم «اسنپ ساپلای» که وظیفه تأمینکننده مواد اولیه برای رستورانها را برعهده دارد و بهنوعی زیرساخت لجستیکی و تأمین گروه اسنپ در بازار سازمانی محسوب میشود.
با توجه به شرایط اقتصادی موجود و رشد گرایش خانوارها به خریدهای عمده برای کاهش هزینهها، بهنظر میرسد انتخاب زمان لانچ این سرویس در هفتههای جاری، اقدامی حسابشده از سوی گروه اسنپ باشد. همچنین انتظار میرود این قابلیت بهزودی به صورت یکپارچه در سوپراپلیکیشن اسنپفود و البته در اپلیکیشن اسنپاکسپرس نیز در دسترس کاربران قرار گیرد.