تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 14, 2025
17:20 دوشنبه، 23ام تیرماه 1404
کد خبر: 197297

سیاح: حوزه اقتصاد دیجیتال در جنگ 12 روزه دین خود را به کشور ادا کرد

معاون اقتصادی و تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال در جنگ 12 روزه دین خود را به کشور ادا کرد، اظهار داشت: برخی کسب و کارها در این بازه زمانی در حال ضرر بودند اما تعدیل نیرو نکردند و نشان دادند کنار مردم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز ملی فضای مجازی، امیر سیاح معاون اقتصادی و تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی در نشست تجلیل از فعال ترین کسب و کارها در پویش «اقتصاد رقومی برای ایران»، با تشکر از کسب و کارهای دیجیتال به خاطر فعالیت بسیار خوب در دوره جنگ تحمیلی 12 روزه و با تأکید بر لزوم تجربه اندوزی از این دوران برای قوی تر کردن اقتصاد کشور، گفت: این جنگ ناگهانی رخ داد اما اقتصاد دیجیتال پیش از اقتصاد سنتی توانست خود را در زمان جنگ فعال کند و از همان روزهای ابتدایی، کسب و کارها شروع به ارائه تسهیلات کرده و خدمات ویژه برای دوران جنگ طراحی کردند.

وی با بیان اینکه ما برای همراهی این حرکت کسب و کارها، پویشی راه انداختیم و رسانه ها راهمراه کردیم تا این خدمات را ترویج بدهیم، گفت: 66 کسب و کار در این پویش همراه شدند که بیشتر در حوزه مالی و بانکی و بیمه بودند؛ هرچند کسب و کارهای دیگری هم بودند که خدماتی ارائه دادند اما اعلام نکردند و قطعا تعداد فعالیت های ویژه در دوره جنگ بیشتر از این عدد است.

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در اسفندماه سال گذشته مبنی بر تشکیل کمیته تسهیل اقتصاد دیجیتال خاطرنشان کرد: اگرچه هنوز مصوبه تشکیل این کمیته ابلاغ نشده اما کار کمیته بصورت آزمایشی شروع شد و در این مدت 260 مورد درخواست به دست ما رسید و بیش از 50 درصد این درخواست ها رسیدگی شد.

سیاح با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال در جنگ 12 روزه دین خود را به کشور ادا کرد، اظهار داشت: برخی کسب و کارها در این بازه زمانی در حال ضرر بودند اما تعدیل نیرو نکردند و نشان دادند کنار مردم هستند و توقع می رود مسئولان هم اقتصاد دیجیتال را بیشتر حمایت کنند تا دیگر شاهد سنگ اندازی هایی که گاهی صورت می گیرد و یا نگاه هایی که این حوزه را مزاحم اقتصاد سنتی می داند، نباشیم.

وی با بیان اینکه ما در معاونت اقتصادی مرکز ملی 4 کارویژه داریم که در سال جدید پیش خواهیم برد، گفت: یکی از این موارد صادرات اقتصاد دیجیتال است و برای آن در حال برنامه ریزی و ارائه کمک هستیم؛ همچنین درصددیم مشکلات فری لنسرها از جمله در بیمه و به رسمیت شناخته شدن آنها را حل کنیم.

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی ضمن اظهار امیدواری مبنی بر شروع به کار رسمی کمیته تسهیل اقتصاد دیجیتال، اظهار داشت: امسال همچنین درنظر داریم همایش ها و رویداد هایی را برای حل مشکلات کشور برگزار کنیم و شرایطی ایجاد کنیم تا دستگاه های مختلف برای رفع مشکلاتی از جمله مسئله آلودگی هوا و یا سایر مسائلی که با آن درگیر هستند، از فعالان این حوزه استفاده کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.