سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 3, 2025
18:11 یکشنبه، 12ام مردادماه 1404
کد خبر: 198620

مدیر ارتباطات گروه انتخاب: یک درصد از تلویزیون‌های هوشمند اسنووا و دوو نیاز به تعویض برد دارند

سرویس به مشتریان کلان‌شهرها در کمتر از ۴۸ ساعت ارائه می‌شود.

چهارشنبه گذشته، شرکت اسنوا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که اختلالات تلویزیون‌های این برند در ۴۸ ساعت آینده (جمعه گذشته) حل می‌شود. اما با گذشت ۷۲ ساعت، مشکلات هنوز پابرجاست و برخی تلویزیون‌های هوشمند اسنوا و دوو حتی نیاز به تعویض برد اصلی دارند.

مدیر ارتباطات و برند گروه انتخاب در گفتگو با دیجیاتو، با بیان اینکه در جریان رفع مشکل تلویزیون‌های هوشمند اسنوا و دوو (برندهای زیرمجموعه انتخاب) برخی از آنها نیاز به تعویض برد اصلی دارند، گفت: «فرآیند انجام این کار کمی زمان‌بر است. قطعات باید از کارخانه به سراسر کشور ارسال شود با این حال بردهای اصلی ارسال شده‌اند و تا دوشنبه رایگان تعویض خواهند شد.»

«عادل دهدشتی» درباره تازه‌ترین وضعیت رفع مشکل این تلویزیون‌ها، توضیح داد: «بیش از ۲ میلیون دستگاه تلویزیون با برندهای مختلف این گروه صنعتی در خانه‌های مردم وجود دارد. از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه تلویزیون هوشمند هستند.»

او با بیان اینکه هفته گذشته اعلام کردیم برآورد ما این است که حدود ۲۰ درصد دستگاه‌ها دچار مشکل شده باشند، گفت: «هم‌اکنون کمتر از ۵ درصد دستگاه‌ها مشکل دارند و از این ۵ درصد هم شاید تنها ۲۰ درصدشان نیاز به تعویض برد اصلی داشته باشند. اگر بخواهیم درصد کلی را بگوییم، شاید فقط حدود یک درصد از کل دستگاه‌ها نیاز به تعویض برد اصلی دارند.»

مدیر ارتباطات و برند گروه انتخاب با اعلام اینکه فرآیند این تعویض کمی زمان‌بر است، گفت: «سرویس برنامه‌ریزی برد دستگاه ممکن است حدود نیم ساعت زمان ببرد. نصب و تغییر برد اصلی هم حدود سه ساعت زمان می‌برد. ضمن اینکه قطعات باید از کارخانه به سراسر کشور ارسال می‌شد و با توجه به اینکه پنج‌شنبه و جمعه هم در میان بود، ممکن است به لحاظ لجستیکی محدودیت‌هایی وجود داشته باشد. اما بردهای اصلی ارسال شده‌اند و تا دوشنبه این هفته تعویض خواهند شد، مگر اینکه از مشتریان امروز تازه درخواست ثبت کند. در مجموع می‌توان گفت مشکل به‌طور کلی حل شده است.»

به گفته دهدشتی، تکنسین‌های شرکت اگر در تماس تلفنی تشخیص دهند که برد نیاز به تعمیر دارد، با برد اصلی جدید به محل مراجعه می‌کنند. او افزود: «فردی که برد را تعویض می‌کند و فردی که برنامه‌ریزی را انجام می‌دهد تخصص‌های متفاوتی دارند و ما باید انرژی و منابع‌مان را بین این دو بخش تقسیم کنیم.»

او مدت زمان سرویس‌دهی و تامین قطعه برای کلان‌شهرهایی همچون تهران و مشهد را حداکثر ۴۸ ساعت عنوان و تاکید کرد: «بعد از شماره‌تماس‌هایی که در اختیار مشتریان قرار گرفت و خدماتی که توسط شرکت‌های منتخب ارائه شد، می‌توان گفت که مشکل برطرف شده است. فقط بخش کوچکی از افراد باقی مانده‌اند که علت صف انتظارشان این است که بخشی از آن‌ها نیاز به تعویض برد اصلی تلویزیون دارند، که این کار به‌صورت رایگان و سریع در همان محل انجام می‌شود.»

مدیر ارتباطات و برند گروه انتخاب بخش دیگری از درخواست‌کنندگان را افرادی معرفی کرد که در این چند روز اصلاً از دستگاه خود استفاده نکرده‌اند و تازه دیروز یا شب گذشته متوجه مشکل شده‌اند. او رفع مشکل این مشتریان را هم ظرف سه تا چهار روز آینده اعلام کرد و افزود: «مشکل بسیاری از این موارد هم از طریق مشاوره تلفنی یا مراجعه حضوری، بدون نیاز به تغییر سخت‌افزار، برطرف می‌شود.»

دهدشتی یادآور شد: «ممکن است دو هفته بعد هم فردی تماس بگیرد و بگوید تازه متوجه مشکل شده و نیاز به پروگرامر یا قطعه دارد؛ این موارد را هم همچنان پیگیری می‌کنیم.»

به گفته او، یک بسته تشویقی از سوی گروه انتخاب درنظر گرفته شده تا به تمام افرادی ارائه شود که تلویزیون‌شان دچار اختلال شده و جزئیات آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.