تلفن همراه

گوشی

August 6, 2025
13:39 چهارشنبه، 15ام مردادماه 1404
کد خبر: 198818

ویدئو: تیزر جدید پیکسل ۱۰ تأخیر در عرضه سیری جدید آیفون را به سخره گرفت

منبع: دیجیاتو

تبلیغ جدید پیکسل ۱۰ گوگل کاربران ناامید آیفون را هدف قرار داده است و از آنها می‌خواهد که گوشی خود را عوض کنند.

گوگل با انتشار یک تیزر تبلیغاتی جدید برای پیکسل ۱۰، شکست اپل در عمل به وعده‌های خود برای ارتقای هوش مصنوعی سیری را مسخره کرد. این تبلیغ ۳۰ ثانیه‌ای که دو هفته پیش از رویداد رسمی رونمایی از پیکسل ۱۰ منتشر شده، کاربران ناامید آیفون را هدف قرار داده است و از آنها می‌خواهد که «گوشی خود را عوض کنند.»

دنیای فناوری منتظر رونمایی از سری پیکسل ۱۰ در تاریخ ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد) است و اکنون گوگل با یک تیزر تبلیغاتی جنجالی، جنگ را به زمین رقیب اصلی خود کشانده است. به گزارش ورج، این ویدیو که با موسیقی متنی از «دکتر دره» (که شرکتش، بیتس، توسط اپل خریداری شده) همراه است، با یک روایت کنایه‌آمیز آغاز می‌شود:

«اگر به‌خاطر یک ویژگی که قرار بود به‌زودی بیاید، یک گوشی جدید خریدید، اما آن ویژگی همچنان بعد از یک سال کامل قرار است به‌زودی بیاید، می‌توانید تعریف خود را از به‌زودی تغییر دهید یا می‌توانید فقط گوشی خود را عوض کنید.»

این جمله، یک اشاره مستقیم و غیرقابل انکار به تأخیر در عرضه اپل اینتلیجنس است. اپل سال گذشته در هنگام معرفی آیفون ۱۶، وعده یک نسخه کاملاً متحول‌شده و هوشمند از سیری را داد که قادر به درک زمینه شخصی و انجام اقدامات درون‌برنامه‌ای است. اما تقریباً یک سال بعد، این وعده نه‌تنها عملی نشده، بلکه اپل رسماً عرضه این قابلیت‌ها را تا سال ۲۰۲۶ به تأخیر انداخته و حتی مجبور به حذف تبلیغات مربوط به آن شده است.

جنگ تبلیغاتی گوگل علیه اپل
حمله گوگل در زمانی صورت می‌گیرد که گزارش‌های جدید، از مشکلات عمیق داخلی در اپل برای توسعه سیری جدید خبر می‌دهند. براساس گزارش بلومبرگ، «کریگ فدریگی»، معاون ارشد مهندسی نرم‌افزار اپل، اخیراً در یک جلسه داخلی دلیل این تأخیر را مشکلات مربوط به معماری هیبریدی این دستیار هوشمند عنوان کرده است. او ضمن پذیرش اینکه «این کار بیشتر از آنچه فکر می‌کردیم طول کشیده»، قول داده است که نتیجه نهایی «ارتقایی بسیار بزرگ‌تر از آنچه تصور می‌کردیم» خواهد بود. بااین‌حال، این تأخیر، یک فرصت طلایی برای گوگل فراهم کرده است تا به رقیب حمله کند.

هدف این تبلیغ جذب آن دسته از کاربرانی است که با امید به تجربه هوش مصنوعی پیشرفته، آیفون ۱۶ را خریداری کرده‌اند اما اکنون ناامید شده‌اند. گوگل با شعار جدید خود یعنی «از گوشی خود بیشتر بخواهید» (Ask more of your phone)، به‌طور ضمنی اعلام می‌کند که بسیاری از قابلیت‌هایی که اپل تنها وعده آنها را داده، هم‌اکنون در اکوسیستم جمینای گوگل در دسترس هستند. این تیزر تبلیغاتی اعتماد به نفس بالای گوگل در زمینه هوش مصنوعی را نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد از این برتری، به عنوان سلاح اصلی خود در نبرد با اپل در سال پیش رو استفاده کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.