اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

فناوری

August 11, 2025
10:14 دوشنبه، 20ام مردادماه 1404
کد خبر: 198932

آزمایش اتصال با هدف کمک به امدادگران در درمان سکته مغزی انجام می‌شود

ICTna.ir – یک آزمایش مشترک بین شرکت فناوری اکسلریت و سرویس آمبولانس شرق انگلستان (NHS Trust) آغاز شده است تا خدمه پزشکی اورژانس در خط مقدم درمان بتوانند از طریق ویدئو با متخصصان سکته مغزی مشورت کنند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این بیانیه آمده است که این آزمایش «ارتباطی در سطح بیمارستان از کنار جاده» ایجاد کرده است، به این معنی که پزشکان NHS توانستند سکته‌های مغزی را زودتر تشخیص دهند، به طور مناسب‌تری به مراکز تخصصی مراقبت از سکته مغزی منتقل شوند و در صورت مشکوک بودن به سکته مغزی، واکنش مؤثرتری نشان دهند.

این فرآیند، «تریاژ سکته مغزی با ویدئوی سیار» (SVT) نامیده می‌شود و به امدادگران اجازه می‌دهد تا علائم را در لحظه ارزیابی کنند، با متخصصان بیمارستان مشورت کنند و بیماران را به جایی که ارزیابی شده و نیاز به مراجعه بعدی دارند هدایت کنند. این روند ترومبولیز، ترومبکتومی یا کلینیک‌های سرپایی حمله ایسکمیک گذرا (TIA) را شامل میشود.

با این حال، گفته شده است که سیگنال ضعیف در مناطق روستایی و ساحلی در محدوده خدمات آمبولانس شرق انگلستان، امدادگران را مجبور کرده است که جانب احتیاط را رعایت کرده و بیماران را به اورژانس منتقل کنند، حتی زمانی که احتمال سکته مغزی بعید است. در این بیانیه آمده است: «این پذیرش‌های غیرضروری، فشار را به بخش‌های اورژانس افزایش می‌دهد و درمان بیمارانی را که واقعاً به مراقبت‌های تخصصی سکته مغزی نیاز دارند، به تأخیر می‌اندازد.»

کاری که سیستم Excell از شرکت Excelerate برای کمک به این امر انجام می‌دهد، ادغام یک آنتن سلولی دوربرد با یک روتر متصل است که «به‌طور هوشمندانه لینک‌های شبکه را برای پوشش برتر ترکیب می‌کند».

این سیستم به عنوان بخشی از یک آزمایش زنده بین اکتبر ۲۰۲۴ و ژوئیه ۲۰۲۵ در پنج وسیله نقلیه مستقر شد و به ما گفته شده است که به کاهش ۹۳ درصدی مشکلات اتصال SVT گزارش شده، موفقیت ۱۰۰ درصدی اتصال در مناطقی که رسماً هیچ سیگنال موبایلی وجود ندارد، و ۶۴ درصد از مشاغل، قدرت سیگنال قوی تا عالی را گزارش کرده‌اند.

این گزارش، یک نمونه از خدمه‌ای را که در یک منطقه پستی ساحلی در چلمزفورد فعالیت می‌کردند، نشان می‌دهد، که ظاهراً آفکام آن را به عنوان منطقه بدون پوشش مشخص کرده است، و در طول حادثه مشاوره ویدیویی بدون وقفه ارائه داده است. در این بیانیه آمده است که این موضوع «توانایی سیستم برای ارائه اتصال در سطح اضطراری در چالش‌برانگیزترین شرایط» را تأیید می‌کند.

بریتانی فارتینگ، سرپرست بالینی تریاژ ویدیویی سکته مغزی برای آمبولانس شرق انگلستان NHS Trust در این خصوص گفت: «تریاژ ویدیویی سکته مغزی از سال ۲۰۲۲ در شرق انگلستان فعال بوده است و اتصال قابل اعتماد برای آزادسازی پتانسیل کامل این فناوری – و در واقع، همه راه‌حل‌های مراقبت از راه دور – ضروری است.» «این آزمایش با اکسلریت نشان می‌دهد که چگونه می‌توان چالش‌های اتصال را برطرف کرد و ما یافته‌های خود را به عنوان بخشی از همکاری مداوم خود با سایر تراست‌های خدمات آمبولانس انگلستان NHS به اشتراک گذاشته‌ایم.»

بتان ایوانز، مدیر ارشد عملیاتی در Excelerate Technology هم در این زمینه افزود: « برای بیش از دو دهه، Excelerate Technology ارتباطات حیاتی برای خدمات اورژانسی و امدادگران خط مقدم در سراسر بریتانیا و سطح بین‌المللی ارائه داده است. از خودروهای فرماندهی حادثه گرفته تا پلتفرم‌های مراقبت‌های بهداشتی سیار، راهکارهای ما از NHS Trustها، آتش‌نشانی‌ها و تیم‌های تاب‌آوری با اتصال امن و پرسرعت در سخت‌ترین محیط‌ها پشتیبانی کرده‌اند.»

«موفقیت آزمایش Excell در EEAST ثابت می‌کند که ارتباطات سیار قوی یک کالای لوکس نیست، بلکه یک ضرورت بالینی است. ارتباطات قابل اعتماد در پاسخ به سکته مغزی غیرقابل مذاکره است و این استقرار نشان می‌دهد که چگونه فناوری می‌تواند از تصمیم‌گیری‌های سریع‌تر در زمینه تریاژ پشتیبانی کند، نتایج بیمار را بهبود بخشد و فشار بر خدمات بیمارستانی چالش‌برانگیز را کاهش دهد. ما مایلیم این راه‌حل را در سایر خدمات آمبولانس و بخش‌هایی از NHS گسترش دهیم که در آن‌ها اتصال سیار قوی می‌تواند به معنای واقعی کلمه جان انسان‌ها را نجات دهد و نتایج بالینی را بهبود بخشد.»

در آغاز سال جاری، اریکسون، آی‌بی‌ام و سامسونگ به طور مشترک قرارداد توسعه یک شبکه خدمات اضطراری جدید برای خدمات اضطراری خط مقدم در بریتانیا را به دست آوردند. در بیانیه‌ای که توسط وزارت کشور منتشر شد، آمده است که قرار است این شبکه ارتباطی جدید، نحوه همکاری خدمات اضطراری خط مقدم را مدرن کند. این خبر پس از یک سری تأخیر توسط تأمین‌کنندگان قبلی اعلام شد.

هدف اعلام شده از ESN، ارائه فناوری بهتر و دسترسی سریع‌تر به داده‌ها به بیش از ۳۰۰هزار امدادگر در شرایط اضطراری و عملیات خط مقدم است. ایده این است که نیروهای پلیس، خدمات آتش‌نشانی و مراکز آمبولانس بتوانند داده‌ها و تصاویر زنده، گزارش‌های مکانی و اطلاعات ایمنی عمومی را در حین انجام عملیات نجات و واکنش به اشتراک بگذارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.