نوکیا برای ارتقاء شبکه راه آهن هلند انتخاب شد
ICTna.ir – شرکت نوکیا توسط ProRail، سازمانی که مسئول زیرساختهای شبکه راهآهن ملی هلند است، برای نوسازی شبکه اصلی خود استخدام شده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این انتخاب به معنای یک شبکه اصلی جدید مبتنی بر ابر به نام سیستم جهانی ارتباطات سیار برای راهآهن (GSM-R) خواهد بود که در این بیانیه به عنوان اولین شبکه جهانی برای صنعت راهآهن توصیف شده است.
گفته شده است که پس از انتقال این شبکه اصلی GSM-R، ProRail قادر خواهد بود ایمنی و قابلیت اطمینان خدمات را برای مسافران افزایش دهد و “در عین حال راه را برای شبکههای سیستم ارتباطات سیار راهآهن آینده (FRMCS) هموار کند”.
در این بیانیه توضیح داده شده است که GSM-R استاندارد فعلی برای ارتباطات راهآهن است که صدا و داده را برای کنترل و عملیات قطار ارائه میدهد، در حالی که FRMCS یک «سیستم نسل بعدی» است که دادههای سریعتر، ادغام بهبود یافته و ایمنی بیشتر را ارائه میدهد.
این کار بخشی از یک پروژه نوسازی چهار ساله گستردهتر است که عمر زیرساخت 2G موجود ProRail را افزایش میدهد و «بینشهای ارزشمندی در مورد فناوری ابری ارائه میدهد.» ظاهراً این امر آن را قادر میسازد تا کارهایی مانند بهبود خدمات راهآهن، کاهش زمان از کارافتادگی، ادغام فناوریهای جدید، کاهش هزینههای مالکیت بلندمدت، تصمیمگیری و بهبود بهرهوری عملیاتی را از طریق تبادل دادههای بلادرنگ انجام دهد.
نوکیا پلتفرم ابری خود را که شامل مرکز تضمین نوکیا، هسته بسته (مدیر تحرک ابری، دروازه تحرک ابری)، رجیسترها، شبکه هوشمند و ساختار مرکز داده را تأمین، نصب و نگهداری خواهد کرد. این امر همچنین شامل ارتقاء MantaRay NM، آرشیو ابر و پلتفرم خدمات شبکه نوکیا خواهد بود.
گیرت لورِیسن، مدیر ارتباطات سیار پروریل در این خصوص گفت: خوب است که میبینیم شریک ما نوکیا هنوز سرمایهگذاری قابل توجهی در توسعه GSM-R انجام میدهد. با مهاجرت به سمت یک شبکه اصلی مبتنی بر ابر، ما پایه و اساس 10 سال آینده عملیات GSM-R را بنا مینهیم و خود را برای FRMCS آماده میکنیم.
امانوئل دی لیبرتو، رئیس بخش تجارت جهانی راهآهن نوکیا هم در این خصوص افزود: راهآهن سنگ بنای حملونقل سبز و کارآمد است. با شروع گذار به معماری ابری، ProRail تضمین میکند که سیستمهای ارتباطی آن ایمن، قابل اعتماد و پذیرای نوآوریهای آینده باقی بمانند. ما مفتخریم که از ProRail در این تحول حمایت میکنیم، که نشان دهنده آمادگی راهکارهای ابری برای پشتیبانی از زیرساختهای حیاتی است.
در انگلیس، Neos و Freshwave اخیراً توسط وزارت حمل و نقل بریتانیا (DfT) برای راهاندازی پروژه Reach در قالب یک مشارکت دولتی-خصوصی بین Network Rail دولتی و این دو شرکت، به کار گرفته شدهاند. این پروژه شامل استقرار شبکههای فیبر نوری و تلفن همراه در امتداد مسیرهای قطار، از جمله تونلها، و افزایش پوشش و ظرفیت خواهد بود.
انتظار میرود اولین نصب زیرساختهای موبایل سال آینده انجام شود و در صورت خوب بودن همه چیز، تا سال ۲۰۲۸ تکمیل خواهد شد.