تلفن همراه

گوشی

August 10, 2025
18:45 یکشنبه، 19ام مردادماه 1404
کد خبر: 199096

اگر در شرایط بحرانی گوشی آنتن نداد، چطور کمک بگیریم؟

منبع: زومیت

استفاده از سامانه‌ی امداد و نجات هلال احمر در شرایطی که سیم‌کارت ندارید و گوشی آنتن نمی‌دهد، به کمک شما خواهد آمد.

تصور کنید در یک روز عادی سوار آسانسور شده‌اید و ناگهان برق قطع می‌شود. در تاریکی گیر افتاده‌اید، دست به جیب می‌برید تا از گوشی همراهتان کمک بگیرید؛ اما با کمال تعجب می‌بینید هیچ سیگنال یا آنتنی ندارید. این سناریو فقط مربوط به آسانسور نیست؛ ممکن است در حین سفر در جاده‌های دورافتاده، در دل طبیعت یا حتی وسط یک بحران شهری هم اتفاق بیفتد. در چنین لحظاتی، علاوه‌بر شرایط فیزیکی، اضطراب ناشی از ناتوانی در ارتباط گرفتن با دیگران، وضعیت را برایتان دشوارتر می‌کند.

در این شرایط، دانستن یک روش‌ جایگزین مناسب برای درخواست کمک می‌تواند تفاوت بین یک تجربه‌ی پراضطراب و یک خروج امن باشد. راهکاری وجود دارد که می‌تواند حتی بدون آنتن موبایل، شانس شما را برای نجات و دریافت کمک افزایش دهد.

تماس با شماره امداد و نجات هلال احمر
اگر در آسانسور گیر کرده بودید یا به دلیل قطعی برق دچار بحران شدید، می‌توانید سریعاً با سامانه ۱۱۲ امداد و نجات هلال احمر تماس بگیرید. برقراری تماس با این سامانه نیاز به سیم‌کارت یا آنتن ندارد و تنها کافی است شماره را با گوشی بگیرید و آدرس خود را بگویید.

سامانه امداد و نجات هلال احمر بعد از برقراری تماس، آدرس شما را در اختیار سامانه‌ی ۱۲۵ آتش‌نشانی قرار خواهد داد و کارکنان سازمان آتش‌نشانی برای کمک در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام خواهند کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.