اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 12, 2025
13:06 سه شنبه، 21ام مردادماه 1404
کد خبر: 199259

گزارش دی‌ان‌ای یونیون: جنگ عادات رسانه‌ای کاربران را تغییر داد

منبع: پیوست

دی‌ان‌ای یونیون فعال در زمینه تحقیقات بازاریابی در گزارشی به به ارائه آماری از جنگ ۱۲ روزه و تاثیر آن بر کسب و کارها و رفتارهای مصرف کنندگان ایرانی پرداخته است. طبق این گزارش جنگ عادات رسانه‌ای کاربران را عوض کرده و محدودیت‌های اینترنت کاربران ایرانی را به سمت استفاده از پیام‌رسان‌های ایرانی و استفاده از تلویزیون برده است.

دی‌ان‌ای یونیون فعال حوزه بازاریابی و تحقیقات بازاریابی در نشستی با عنوان «بحران و کسب‌وکارها؛ نقش کلیدی مارکتینگ در مدیریت شرایط بحرانی» به ارائه آماری از جنگ ۱۲ روزه و تاثیر آن بر کسب و کارهای ایرانی پرداخت.

ناصرپاشاپور نیکو مدیرعامل و رئیس هیات مدیره گروه دی‌ان‌ای یونیون در این نشست گفت: در ابتدا برای تهیه این گزارش به سراغ مصرف کننده‌‌ها رفتیم و شاهد افزایش خرید و مصرف کاربران در زمینه نان، برنج و روغن و لبنیات بودیم. در همین گزارش و بررسی کوتاه مدت دریافتیم ثبات قیمت و تامین منابع مهم‌ترین عنصر در تمایل کاربران به استفاده از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.

طبق همین گزارش اکثریت مصرف کنندگان فروشگاه‌ها را در زمان جنگ پر از جنس و بدون تغییر نسبت به زمان عادی دیده‌اند. اغلب، فروشگاه های زنجیره‌ای، قیمت‌ها را ثابت نگه داشتند.مصرف کنندگان در زمینه داروهای مُسکن، اعصاب، آرام بخش و همیشگی برای بیماری های مزمن افزایش خرید داشته اند و مصرف کنندگان به دلیل اختلال در سیستم بانکی به پول نقد روی آورده‌اند.

رفتار مخاطبان در دوره بحران اخیر اساسا بر محور بازی‌‌های دسته جمعی، تماشای فیلم و سریال، پیاده‌روی، آشپزی و شیرینی‌پزی و مصرف داروهای آرام بخش بوده است. معلق کردن اقساط، همکاری بین بانک‌ها برای در اختیار قراردادن موجودی و پیشنهاد پوشش بیمه جنگ هم موضوع مهمی برای کاربران در این دوران محسوب شده‌اند.

دانلود گزارش کامل

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.