اینترنت و شبکه

خبر اول

خدمات ابری و مجازی‌سازی

فناوری اطلاعات

August 24, 2025
9:56 یکشنبه، 2ام شهریورماه 1404
کد خبر: 199921

همکاری NTT Data و گوگل‌کلاد برای توسعه هوش مصنوعی عامل‌محور

ICTna.ir – شرکت‌های NTT Data و Google Cloud قراردادی را برای همکاری مشترک روی هوش مصنوعی عامل‌گرای خاص صنعت و پروژه‌های نوسازی بومی ابری با هدف فروش خدمات به شرکت‌ها را به امضا رساندند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت NTT برای توسعه راهکارهای هوش مصنوعی و ابری مختص صنعت، با هدف قرار دادن بانکداری، بیمه، تولید، خرده‌فروشی، مراقبت‌های بهداشتی، علوم زیستی و بخش عمومی، به فناوری گوگل کلود (Google Cloud) متصل خواهد شد.

ابزارهای جدید از Google Agentspace، مدل‌های Gemini گوگل، اتاق‌های امن ذخیره‌سازی داده‌ها و پلتفرم‌های داده مدرن استفاده خواهند کرد.

به عنوان مثالی از کار تیمی، گفته می‌شود که این تیم برای خدمات مالی، از انطباق با مقررات و گزارش‌دهی از طریق راهکارهای NTT مانند Regla که از زیرساخت هوش مصنوعی مقیاس‌پذیر خدمات ابری گوگل استفاده می‌کند، پشتیبانی خواهد کرد.

در همین حال، در بخش میزبانی، سرویس راهنمای سفر مجازی آن، پشتیبانی چندزبانه ۲۴ ساعته، برنامه‌ریزی سفر در لحظه و توصیه‌های هوشمند سفر را ارائه می‌دهد و ظاهراً با استفاده از مدل‌های جمینی گوگل، شخصی‌سازی را در بیش از ۳ میلیون مکالمه ماهانه هدایت می‌کند.

در این بیانیه آمده است که با ترکیب «طرح‌ها و تخصص تحویل» NTT Data با فناوری Google Cloud، «این همکاری، توسعه راه‌حل‌های تکرارپذیر و مقیاس‌پذیر برای تحول سازمانی را تسریع خواهد کرد.»

به عنوان بخشی از این همکاری، NTT یک گروه تجاری اختصاصی Google Cloud متشکل از هزاران مهندس، معمار و مشاور تأسیس کرده است.

گفته شده است که این تیم با گوگل همکاری خواهد کرد تا به مشتریان در پذیرش و مقیاس‌بندی فناوری‌های ابری مبتنی بر هوش مصنوعی کمک کند. همچنین هدف آن صدور گواهینامه برای ۵۰۰۰ مهندس در فناوری Google Cloud است.

مارو موچاوار، رئیس نوآوری جهانی NTT Data در این خصوص گفت: «این همکاری با Google Cloud نشان‌دهنده یک نقطه عطف مهم در ماموریت ما برای پیشبرد نوآوری و تحول دیجیتال در صنایع است. با ترکیب تخصص عمیق NTT Data در هوش مصنوعی، نوسازی بومی ابر و راه‌حل‌های سازمانی با فناوری‌های پیشرفته Google Cloud، ما به کسب‌وکارها کمک می‌کنیم تا پذیرش ابر مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در سطح جهانی تسریع کرده و فرصت‌های جدیدی را برای رشد ایجاد کنند.»

کوین ایچپورانی، رئیس اکوسیستم شرکای جهانی در گوگل کلود هم در این خصوص افزود: «همکاری ما با NTT Data به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از هوش مصنوعی عامل‌دار برای بهبود فرآیندهای تجاری و حل چالش‌های پیچیده صنعت استفاده کنند. با ترکیب هوش مصنوعی گوگل کلود با تخصص پیاده‌سازی NTT Data، مشتریان را قادر خواهیم ساخت تا عوامل هوشمندی را به کار گیرند که عملیات را مدرن کرده و ارزش قابل توجهی را برای سازمان‌هایشان به ارمغان می‌آورد.»

این گزارش به مطالعه‌ای از گارتنر اشاره می‌کند که می‌گوید پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های کاربران نهایی در سراسر جهان برای خدمات ابری عمومی در سال ۲۰۲۵ به ۷۲۳ میلیارد دلار برسد، که نسبت به ۵۹۵.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.