اولین کافه هوش مصنوعی در سئول افتتاح شد
شرکت هوش مصنوعی Perplexity اولین کافه خود را با نام «Curious» (کنجکاو) در منطقه گرانقیمت و مدرن گانگنام سئول افتتاح کرد.
شرکت هوش مصنوعی Perplexity اولین کافه خود را با نام «Curious» (کنجکاو) در منطقه گرانقیمت و مدرن گانگنام سئول افتتاح کرد. این اولین تجربه مستقیم یک شرکت هوش مصنوعی در اداره یک کافه محسوب میشود و فراتر از یک فضای معمولی برای نوشیدن قهوه است؛ «Curious» یک محیط اجتماعی است که در آن فناوری و مهماننوازی کرهایها ترکیب شده است تا کاربران به شکل ملموس با هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنند.
هوش مصنوعی Perplexity یکی از محبوبترین ابزارهای هوش مصنوعی در کره جنوبی است. دادهها نشان میدهد که این اپلیکیشن با رشد ۱.۸ برابری کاربران فعال ماهانه طی شش ماه، به چهارمین اپلیکیشن پراستفاده هوش مصنوعی در این کشور تبدیل شده است، موضوعی که دلیل انتخاب سئول به عنوان اولین میزبان فیزیکی این برند را به خوبی روشن میکند.
کافه هوش مصنوعی Perplexity
برخلاف یک نمایشگاه فناوری پر از مانیتور و گجت، «Curious» با میز و صندلیهای دنج و فضایی آرامشبخش طراحی شده است. فلسفه طراحی این مکان، ترکیبی از «حس یکپارچگی گذشته و آینده» است؛ وقتی وارد این کافه میشوید گویی به دهههای ۶۰ و ۷۰ میلادی پا گذاشتهاید، از سوی دیگر المانهایی نیز از طراحی قرن بیستویکم را میبینید. نکته جالب اینکه موسیقی پسزمینه در این کافه توسط هوش مصنوعی تولید و پخش میشود.
در هر میز، از بازدیدکنندگان دعوت میشود تا از اپلیکیشن Perplexity برای یافتن پاسخ هر سؤالی که در ذهن دارند استفاده کنند؛ از برنامهریزی برای گشتوگذار در سئول گرفته تا کشف حقایق جالب درباره فرهنگ کی-پاپ. این کافه با همکاری استودیوی طراحی فضای «Discovering the Four Faces»، شرکت تولید قهوه «Bean Brothers» و برند مد «Gloni» (که یونیفرم کارکنان را طراحی کرده) شکل گرفته است.
مراسم افتتاحیه این کافه با حضور چهرههای برجسته جامعه مد و خلاقیت سئول و همچنین اینفلوئنسرهای مطرح برگزار شد و حتی «لی جونگ-جه» (Lee Jung-jae)، ستاره سریال محبوب «بازی مرکب»، نیز در این رویداد حضور داشت.
Perplexity برای جذب کاربران جدید و قدردانی از کاربران وفادار خود، مزایای ویژهای را در این کافه در نظر گرفته است. مشترکین سرویس پولی Perplexity Pro میتوانند تمام نوشیدنیهای دستساز کافه را با ۵۰ درصد تخفیف تهیه کنند. همچنین، کاربرانی که با اسکن یک کد QR در داخل کافه برای اولینبار در سرویس پرو ثبتنام میکنند، یک ماه اشتراک رایگان هدیه خواهند گرفت. علاوهبراین، محصولات فروشگاه آنلاین رسمی Perplexity به صورت فیزیکی در این مکان قابل مشاهده و خرید هستند.
«موریتا جون» (Morita Jun)، نماینده Perplexity در آسیا، در مراسم افتتاحیه گفت: «کافه Curious فضایی برای به اشتراک گذاشتن دانش و کنجکاوی با کاربران است، جایی که افراد بیشتری میتوانند لذت کاوش همراه با هوش مصنوعی را تجربه کنند.»