هوش مصنوعی

September 13, 2025
17:42 شنبه، 22ام شهریورماه 1404
کد خبر: 201529

چت‌بات Claude مکالمات قبلی کاربران را به حافظه می‌سپارد

منبع: دیجیاتو

این قابلیت فقط در دسترس کاربران Team و Enterprise قرار دارد.

شرکت آنتروپیک اعلام کرده که چت‌بات Claude حالا می‌تواند جزئیات مکالمات پیشین کاربر با این سرویس را به خاطر بسپارد.

به گزارش ورج، شرکت آنتروپیک حالا به چت‌بات Claude AI خود امکان می‌دهد تا جزئیات مکالمات قبلی را بدون نیاز به دستور یادآوری به خاطر بسپارد. این قابلیت فعلاً برای کاربران Team و Enterprise عرضه شده است و به Claude اجازه می‌دهد تا مواردی مانند ترجیحات کاربران، زمینه پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنند و اولویت‌های اصلی‌شان را به طور خودکار در هر پاسخ خود لحاظ کند.

چت‌بات Claude حالا می‌تواند مکالمات قبلی و ترجیحات کاربران را به خاطر بسپارد
شرکت آنتروپیک ماه گذشته قابلیت یادآوری مکالمات را برای کاربران پریمیوم ارائه کرد تا بتوانند از Claude بخواهند مکالمات را به خاطر بسپارد، اما اکنون چت‌بات قادر است بدون نیاز به درخواست کاربران Team و Enterprise این جزئیات را بازیابی کند. حافظه Claude همچنین به پروژه‌ها منتقل می‌شود. این قابلیت به کاربران پرو و Teams امکان می‌دهد مواردی مانند نمودارها، طراحی وب‌سایت، گرافیک‌ها و غیره را بر اساس فایل‌هایی که در چت‌بات بارگذاری می‌کنند، تولید کنند.

به نظر می‌رسد این قابلیت به طور خاص روی جزئیات مرتبط با کار متمرکز است، جزئیاتی مانند فرایندهای یک تیم و نیازهای مشتری. آنتروپیک تأکید کرده که استفاده از حافظه کاملاً اختیاری است.

این شرکت همچنین گفته کاربران می‌توانند حافظه‌ای که Claude ذخیره کرده است را از طریق منوی تنظیمات مشاهده و ویرایش کنند. به گفته آنتروپیک: «بر اساس اینکه به Claude بگویید روی چه مواردی تمرکز کند یا چه مواردی را نادیده بگیرد، Claude حافظه‌هایی را که به آن‌ها ارجاع می‌دهد، تنظیم خواهد کرد.»

شرکت‌های OpenAI و گوگل هم‌اکنون قابلیت حافظه بین مکالمه‌ای را برای چت‌بات‌های خود ارائه داده‌اند. البته برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ارتباط ارائه این قابلیت در ChatGPT باعث افزایش گزارش‌ها درباره مکالمات توهمی یا غیرواقعی هوش مصنوعی شده است.

آنتروپیک همچنین در حال عرضه قابلیت چت‌های ناشناس برای همه کاربران است که در آن Claude این مکالمات را در تاریخچه چت ذخیره نمی‌کند و در مکالمات آینده به آنها ارجاع نمی‌دهد. گوگل نیز در ماه آگوست قابلیت چت‌های خصوصی را برای جمینای ارائه کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.