اپراتورها

بازار سرمایه

باندپهن ثابت

تلفن همراه

خبر اول

رگولاتوری

September 24, 2025
10:38 چهارشنبه، 2ام مهرماه 1404
کد خبر: 202278

قطع خدمات مسی در انگلیس با مهاجرت خدمات مراقبت پزشکی از راه دور به فیبرنوری پیشرفت می‌کند

ICTna.ir – شرکت اوپن ریچ انگلیس، ماه آینده انتقال خدمات مراقبت از راه دور به شبکه فیبر نوری خود را آغاز خواهد کرد و بدین ترتیب مانع بزرگی را که بر سر راه قطع شبکه مسی PSTN در مدت زمان کمی بیش از یک سال وجود داشت، از میان برخواهد داشت.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اپراتور شبکه بریتانیا فاش کرد که یک برنامه آزمایشی موفق را اجرا کرده است که در آن بیش از ۱۰۰۰ مشتری را که از دستگاه‌های مراقبت از راه دور خط ثابت، هشدارهای مربوط به سلامت و غیره، استفاده می‌کردند، به تماس صوتی مبتنی بر IP منتقل کرده است. این اپراتور بدون ذکر نام گفت که این طرح را با همکاری چندین ارائه دهنده خدمات خرده فروشی اجرا کرده است.

همه مشتریان بدون اختلال در خدمات مراقبت از راه دور خود به این سرویس منتقل شدند. به همین ترتیب، این شرکت در ماه اکتبر، پیشنهاد جدید مراقبت از راه دور دیجیتال با نام Prove Telecare را راه‌اندازی خواهد کرد.

جیمز لیلی، مدیر مهاجرت مشتریان مدیریت‌شده در Openreach در این خصوص گفت: «این طرح آزمایشی به وضوح نشان داده است که مشتریان آسیب‌پذیر دارای دستگاه‌های مراقبت از راه دور می‌توانند با خیال راحت به فیبر منتقل شوند و مانع بزرگی را برای گذار بریتانیا از PSTN از بین ببرند.»

لیلی گفت: «با توجه به اینکه سرویس‌های مبتنی بر مس در برابر خطاها و قطعی‌ها آسیب‌پذیرتر هستند، فیبر گزینه امن‌تر و قابل اعتمادتری است. برای مشتریانی که ایمنی آنها به اتصال بدون وقفه بستگی دارد، زمان تغییر همین الان است.»

شرکت اوپن ریچ به دلیل نزدیک شدن به ضرب‌الاجل تعطیلی زیرساخت مسی قدیمی خود، باید مهاجرت کاربران مراقبت از راه دور به فیبر نوری را تسریع کند.

این شرکت چند سالی است که روی این گذار کار می‌کند. اقدامات شرکت خرده‌فروشی BT برای آوردن Digital Voice (نام تجاری آن برای خدمات صوتی مبتنی بر IP) که از سال 2022 آغاز شد، با مقاومت مواجه شد، در برخی موارد صرفاً به دلیل بی‌میلی مشتری، اما در برخی دیگر به دلیل نگرانی‌های واقعی در مورد مشتریان بدون اینکه اتصالات پهن‌باند از قلم بیفتد و حتی مهم‌تر از آن، مسئله مراقبت از راه دور. بریتانیا باید مطمئن شود که همه خدمات مراقبت از راه دور آنالوگ می‌توانند بدون تأثیر بر کیفیت یا قابلیت اطمینان خدمات به IP منتقل شوند.

پس از مداخله دولت در سال ۲۰۲۳، شرکت BT برنامه‌های خود برای راه‌اندازی Digital Voice را به تعویق انداخت و ضرب‌الاجل پایان سال ۲۰۲۵ را لغو کرد. اکنون هدف این شرکت این است که این تغییر را تا پایان ژانویه ۲۰۲۷ انجام دهد، تاریخی که تنها کمی بیش از ۱۶ ماه تا آن باقی مانده است.

قطع PSTN نیز از همین جدول زمانی پیروی می‌کند و بنابراین اوپن ریچ باید مطمئن شود که همه مشتریان ارائه‌دهنده خدماتش با آن موافق هستند. این شرکت اخیراً از کسب‌وکارها خواسته است تا با ارائه‌دهندگان خدمات خود تعامل داشته باشند و با برنامه صدای IP همراه شوند و نسبت به تهدیدی برای تداوم کسب‌وکار کسانی که در این زمینه تعلل می‌کنند، هشدار داده است. اما مراقبت از راه دور، حوزه‌ای حیاتی‌تر و احساسی‌تر است، به همین دلیل است که این طرح آزمایشی موفق، چنین اهمیت زیادی دارد.

لوسی بیکر، مدیر مهاجرت مشتریان BT در این خصوص گفت: «بازخورد مشتریان بسیار مثبت بوده است و این قابلیت به تضمین انتقال ایمن به صدای دیجیتال پیش از قطع PSTN کمک می‌کند، ضمن اینکه از راه‌اندازی تجهیزات مدرن مراقبت از راه دور نیز پشتیبانی می‌کند.» «ما اکنون در حال گسترش سرویس برای کاربران مراقبت از راه دور هستیم که تحت تأثیر این تغییر قرار گرفته‌اند و تعهد خود را به انتقال روان و ایمن برای همه تقویت می‌کنیم.»

اوپن ریچ اعلام کرد که Prove Telecare در سراسر کشور در دسترس خواهد بود و مهاجرت‌ها توسط تیمی متشکل از ۴۰۰۰ مهندس انجام می‌شود، این تعداد برای جابجایی حجم بالایی از کاربران مورد نیاز است. این مهندسان اطمینان حاصل خواهند کرد که همه دستگاه‌ها با صدای IP سازگار هستند و هر دستگاهی که نامناسب تشخیص داده شود، تا زمان نصب دستگاه جایگزین، به شبکه مسی بازگردانده می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.