اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 30, 2025
17:10 سه شنبه، 8ام مهرماه 1404
کد خبر: 202751

رونمایی رسمی گوگل از لوگوی جدید

منبع: دیجیاتو

اگرچه لوگوی G جدید گوگل از چند ماه پیش دیده شده بود، این شرکت اکنون اعلام کرده که تغییر لوگو رسماً همه‌جا انجام خواهد شد.

پس از گذشت بیش از یک دهه، گوگل لوگوی خود را در تمامی محصولات و سرویس‌هایش به‌روزرسانی می‌کند. براساس اعلامیه رسمی این شرکت، لوگوی جدید گرادیانی «G» به‌عنوان نماد رسمی و سراسری گوگل معرفی شده است. این لوگو ابتدا در ماه مه در اپلیکیشن گوگل برای سیستم‌های Android و iOS ظاهر شد، اما حالا رسماً اعلام شده که این طراحی تازه در همه پلتفرم‌های گوگل به کار گرفته خواهد شد. این نخستین تغییر عمده لوگوی گوگل طی 10 سال اخیر به شمار می‌آید.

معرفی لوگوی جدید گرادیانی گوگل
لوگوی قدیمی که در سال 2015 معرفی شده بود، شامل چهار رنگ قرمز، زرد، سبز و آبی به‌صورت جداگانه بود. در لوگوی جدید، این چهار رنگ مرزهای مشخصی ندارند و روشنایی آنها افزایش یافته است تا هم‌خوانی بیشتری با لوگوی گرادیانی جمینای ایجاد شود. گوگل اعلام کرده است که این تغییر، بازتابی از تحول شرکت در عصر هوش مصنوعی است و نشان می‌دهد که این برند در مسیر نوآوری و مدرن‌سازی هویت بصری خود حرکت می‌کند.

علاوه‌بر لوگوی «G» جدید، گوگل به‌صورت بی‌سروصدا لوگوی Google Home را نیز تغییر داده تا با ظاهر تازه هماهنگی داشته باشد. این اقدام نشان‌دهنده تلاش گوگل برای ایجاد یکپارچگی طراحی بین سرویس‌ها و ارائه تجربه‌ای بصری هماهنگ به کاربران است.

لوگوی جدید گوگل هوم

طبق اعلام گوگل، این تغییرات در ماه‌های آینده به‌صورت گسترده‌تر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. بنابراین، کاربران به‌زودی لوگوی گرادیانی جدید را در دیگر اپلیکیشن‌های محبوب مانند Gmail ،Drive ،Meet و Calendar مشاهده خواهند کرد. این به‌روزرسانی‌ها نه‌تنها جلوه بصری محصولات گوگل را ارتقا می‌دهند، بلکه نشان‌دهنده تعهد این شرکت به ارائه تجربه کاربری مدرن و همگن است.

لوگوی گرادیانی جدید «G» قرار است به نماد اصلی گوگل در تمام پلتفرم‌ها تبدیل شود و تجربه‌ای یکپارچه و تازه برای کاربران رقم بزند. این تغییر نشان می‌دهد که گوگل همچنان در مسیر نوآوری و سازگاری با فناوری‌های نوین، به‌ویژه هوش مصنوعی، حرکت می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.