اپراتور TIM به جمع تولیدکنندگان انرژی میپیوندد
ICTna.ir – شرکت مخابراتی TIM با راهاندازی برنامههای برق و گاز خود در پایان این ماه، جدیدترین شرکت مخابراتی اروپایی خواهد بود که وارد بخش انرژی میشود.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این به خودی خود قابل توجه است زیرا نشانهای از تنوع بیشتر از سوی این اپراتور ایتالیایی است که باید باعث ایجاد چسبندگی و افزایش درآمد در بین مشتریان خردهفروشی شود. اما جالبترین عنصر داستان این است که ورود TIM به حوزه انرژی اولین تلاش مشترک آن با سهامدار عمده جدید، Poste Italiane، است.
شرکت TIM قصد دارد در تاریخ ۲۹ سپتامبر، با استفاده از شبکهای متشکل از بیش از ۷۵۰ فروشگاه خردهفروشی TIM، سرویسی را که TIM Energia Luce e Gas نامیده و توسط Poste Italiane ارائه میشود، راهاندازی کند. همانطور که از نام آن پیداست، این سرویس برق و گاز را با قیمتی که به گفتهی این شرکت، مقرون به صرفه خواهد بود، به خانوارها عرضه خواهد کرد که در هر دو مورد به مدت ۱۲ ماه ثابت خواهد ماند. و همانطور که انتظار میرود، پیشنهادات ویژهای برای مشتریان TIM ارائه خواهد شد.
همچنین تخفیفهای بزرگی برای پذیرندگان اولیه وجود دارد. مشتریان جدیدی که برای وایفای خانگی، تلویزیون و موبایل از TIM، در کنار طرحهای Energia e Luce، ثبتنام میکنند، میتوانند تا سقف ۱۹۰ یورو در طول ۱۲ ماه تخفیف دریافت کنند، در حالی که مشتریان فعلی TIM میتوانند برای ثبتنام در طرح گاز یا برق ۶۵ یورو یا برای هر دو ۱۳۰ یورو تخفیف بگیرند.
بسته به اینکه کاربران از قبل چه طرحهایی دارند و با چه کسی این تخفیفها را دریافت میکنند، این تخفیفها میتوانند وسوسهانگیز باشند. اگرچه همیشه مشکل دیگری هم وجود دارد و آن تغییر همزمان چندین طرح، احتمالاً در اواسط قرارداد، در مورد پیشنهادهای بستهای است. با این وجود، خود TIM طبیعتاً خوشبین است.
آندره روسینی، مدیر ارشد بازار عمدهفروشی مصرفکنندگان، شرکتهای کوچک و متوسط و موبایل در TIM، گفت: «با TIM Energia که توسط Poste Italiane پشتیبانی میشود، ما خدمات ضروری را به خانوارها ارائه میدهیم که به راحتی قابل درک و مدیریت است و عنصر جدیدی را به استراتژی پلتفرم مشتری خود اضافه میکنیم.»
او گفت: «ما میخواهیم با تکیه بر اعتماد مشتریان به خود، ثبات هزینه، گزینههای روشن و تمرکز بر پایداری را فراهم کنیم.»
این یک استراتژی قابل پیشبینی از سوی شرکتی است که اخیراً داراییهای شبکه خود را کنار گذاشته و هنوز در حال تثبیت جایگاه خود به عنوان یک ارائهدهنده خدمات است.
البته این اولین اقدام TIM در حوزه انرژی نیست. اولین اقدام آن در این مسیر در ماه فوریه انجام شد، زمانی که TIM Energia را برای مشتریان تجاری، با همکاری تأمینکننده Axpo Italia، راهاندازی کرد. اساساً، این شرکت قبلاً در بازار فعالیت داشته و اکنون در حال گسترش محصولات خود است.
در این فاصله، TIM از Poste Italiane به عنوان سهامدار استقبال کرده است. این اداره پست ایتالیا تا پایان ماه ژوئن، 24.81٪ از TIM را در اختیار دارد و جایگزین Vivendi به عنوان بزرگترین سهامدار خود شده است.
این دو شرکت از ابتدا روشن کردند که به دنبال همافزایی بین دو کسبوکار خود هستند و این قرارداد انرژی اولین مورد از این نوع است؛ پست ایتالیانه تقریباً سه سال است که از طریق پست انرژیا خدمات برق و گاز ارائه میدهد.
اما صحبتهایی هم در مورد همکاری بیشتر بین این دو و حتی فعالیتهای ادغام و تملک (M&A) مطرح شده است. در حالی که به نظر میرسد شایعات مربوط به ادغام کامل یا جزئی بین TIM و Poste Italiane فعلاً فروکش کرده است، ابتکاراتی مانند این پیشنهاد مشترک انرژی، تنها به مذاکرات بیشتر برای ادغام در آینده دامن خواهد زد. به هر حال، بازار مخابرات ایتالیا همچنان بسیار رقابتی است.