هوش مصنوعی

October 3, 2025
12:01 جمعه، 11ام مهرماه 1404
کد خبر: 202920

متا از محتوای چت کاربران برای نمایش تبلیغات هدفمند استفاده می‌کند

منبع: دیجیاتو

این تغییر از ۲۵ آذرماه اجرایی می‌شود و امکان انصراف از آن وجود ندارد.

متا رسماً تأیید کرده که به‌زودی از محتوای چت کاربران با چت‌بات Meta AI خود برای انتشار تبلیغات هدفمند استفاده خواهد کرد.

براساس اعلامیه این شرکت، از تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذرماه)، محتوای تعاملات کاربران با قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد این شرکت برای شخصی‌سازی محتوا و پیشنهاد تبلیغات در سراسر پلتفرم‌ها استفاده خواهد شد. این چت‌ها شامل گفتگوهای صوتی و متنی با Meta AI می‌شود.

چت‌های شما با Meta AI برای هدف‌گذاری تبلیغاتی استفاده خواهد شد
متا اعلام کرده که از این گفتگوها برای بهبود پیشنهادهایی که این شرکت برای کاربران ارائه می‌کند استفاده خواهد شد تا کاربران بتوانند محتواهایی را ببینند که بیشتر به آن علاقه دارند و محتوای غیرمرتبط کمتری به آنها نشان داده شود.

متا توضیح می‌دهد اگر با Meta AI درباره پیاده‌روی در طبیعت صحبت کنید، ممکن است بعد از آن پیشنهادهایی درباره گروه‌های کوه‌پیمایی، پست‌های دوستان درباره مسیرها یا تبلیغاتی درباره کفش‌های مخصوص پیاده‌روی دریافت کنید. این موارد در فیس‌بوک و اینستاگرام هم اعمال می‌شود و البته نباید از یاد برد که قابلیت‌های هوش مصنوعی واتس‌اپ نیز توسط Meta AI پشتیبانی می‌شوند.

از تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) این تغییر جدید به اطلاع کاربران خواهد رسید. همچنین امکان انصراف از این روند وجود ندارد، اما می‌توانید محتوایی که می‌بینید و تبلیغاتی که دریافت می‌کنید را مطابق روش‌های فعلی تنظیم کنید.

وقتی با Meta AI درباره موضوعاتی مانند دیدگاه‌های مذهبی، گرایش جنسی، عقاید سیاسی، سلامت، نژاد یا اصالت قومی، باورهای فلسفی یا عضویت در اتحادیه‌های کارگری صحبت می‌کنید، این مکالمات برای نمایش تبلیغ استفاده نخواهند شد.

متا اعلام کرده که بیش از یک میلیارد نفر ماهیانه از Meta AI استفاده می‌کنند، بنابراین این تغییر در سیاست حفظ حریم خصوصی تقریباً یک نفر از هر هشت نفر در جهان را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

مدیرعامل اینستاگرام نیز اخیراً در واکنش به برخی شایعات گفته بود که این سرویس از میکروفون دستگاه کاربران برای شنود مکالمات و نمایش تبلیغات استفاده نمی‌کند و در عوض، متا از یک سیستم هدفمند هوش مصنوعی برای این کار بهره می‌برد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.