اپلیکیشن

تلفن همراه

October 4, 2025
13:09 شنبه، 12ام مهرماه 1404
کد خبر: 202968

اپ‌های بومی در هند جایگزین گوگل و مایکروسافت می‌شوند

منبع: مهر

سه عضو کابینه نارندا مودی نخست وزیر هند استفاده از اپ های داخلی رقیب گوگل مپز، واتس اپ و مایکروسافت را تبلیغ می کنند.

به گزارش رویترز، این اقدام قدرتمندترین پشتیبانی از محصولات «ساخت هند» به شمار می‌رود و در شرایط تنش‌های تجاری با ایالات متحده انجام می‌شود.

پس از آنکه آمریکا تعرفه ای ۵۰ درصدی بر محصولات وارداتی هندوستان در آگوست وضع کرد، مودی استفاده از محصولات ساخت هند را به شدت تشویق کرد.

هرچند بسیاری از مدیران صنعتی به طور عمومی خواستار پشتیبانی از محصولات هندی شده اند اما نخست وزیر هند ماه گذشته به طور مستقیم از شهروندان خواست استفاده روزانه از کالاهای خارجی را قطع کنند. اشوینی وایشناو وزیر فناوری اطلاعات هند در یک ارائه پروژه رسانه ای درباره بزرگراه ها گفت این ارائه توسط Zoho که رقیب داخلی پاورپوینت محصول مایکروسافت است و بدون استفاده از گوگل مپ، تهیه شده است.

وی در این باره گفت: این نقشه از MapmyIndia است، نه گوگل مپز. زیبا به نظر می‌رسد، درست است؟

وایشناو هفته گذشته ویدئو کلیپی از تست نرم افزار Zoho منتشر کرد و در پستی در شبکه اجتماعی ایکس از مردم خواست محصولات بومی را به‌کار گیرند. این پست بیش از ۶.۲ میلیون بازدید داشت.

برندهای آمریکایی در تمام هند فعالیت می کنند و برای میلیون ها نفر به عنوان نمادی از پیشرفت و ارتقا هستند. از سوی دیگر دولت و شرکت های خصوصی از محصولات مایکروسافت استفاده می کنند، بسیاری از مسافران برای مسیریابی به گوگل مپس متکی هستند و در کنار آن واتس اپ با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر بزرگترین بازار هند به شمار می رود.

Zoho گزینه های ارزان تری نسبت به نرم افزارهای مبتنی بر ابر رایانشی مایکروسافت ارائه می کند. سیدهار ومبو یکی از بنیانگذاران این شرکت به دلیل شیوه کسب وکار عجیبش و قرار دادن محل عملیات های تجاری در روستاهای حومه ای مشهور است.

Arattai که پیام رسان این شرکت به حساب می آید به دلیل تلاش های وزیر بازرگانی و وزیر آموزش به طور ناگهانی به شدت محبوب شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.