رسانه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی

October 18, 2025
18:37 شنبه، 26ام مهرماه 1404
کد خبر: 204176

هوش مصنوعی فیسبوک به کاربران در انتخاب بهترین عکس‌ و فیلم کمک می‌کند

منبع: ایسنا

همه ما این شرایط را تجربه کرده‌ایم که از یک سفر یا رویداد با کلی عکس و ویدئو برمی‌گردیم، قصد داریم بهترین‌ها را پست کنیم، اما مرتب کردن آنها طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد. این دقیقا همان جایی است که ویژگی جدید فیسبوک می‌تواند مفید باشد. فیسبوک با استفاده از هوش مصنوعی برای اسکن تصاویر دوربین کاربران، روشی هوشمندانه‌ برای انتخاب پست‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

فیسبوک در حال راه‌اندازی یک ویژگی جدید است که به کاربران کمک می‌کند بهترین تصاویر و ویدئوها را از گالری دوربین خود انتخاب کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند.

به نقل از دیجیتال‌ترندز، این ویژگی به پردازش ابری و هوش مصنوعی متکی است تا مشخص کند کدام عکس‌ها و ویدئوها از گالری کاربر بیشترین قابلیت اشتراک‌گذاری را دارند.

علاوه بر این، فیس‌بوک ویرایش‌های خلاقانه‌ای را برای بهبود تصاویر یا گردآوری چند عکس در یک کلاژ پیشنهاد می‌دهد. این پیشنهادات در استوری‌ها، فیدها و خاطرات ظاهر می‌شوند، اما تا زمانی که تصمیم به ارسال آنها نگیرید، خصوصی باقی می‌مانند.

این ویژگی فرآیند انتخاب محتوا را خودکار می‌کند و به کاربر در صرفه‌جویی در زمان، کاهش تلاش و خلق ایده‌های خلاقانه‌تر کمک می‌کند.

هوش مصنوعی متا، پس از فعال شدن، به طور مداوم گالری شما را تجزیه و تحلیل می‌کند تا مشخص کند کدام عکس‌ها یا ویدئوها بهترین پست‌ها را ایجاد می‌کنند یا کدام‌ها را می‌توان در یک کلاژ گروه‌بندی کرد. نکته مهم این است که این یک ویژگی اختیاری است که به طور پیش‌فرض غیرفعال است. متا به داده‌های شما دسترسی نخواهد داشت، مگر اینکه این ویژگی را فعال کنید.

علاوه بر این، این پلتفرم از عکس‌ها یا ویدئوهای کاربر برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده نخواهد کرد، مگر اینکه به طور فعال از یکی از ابزارهای ویرایش آن استفاده کنید. حتی اگر کاملا با انتخاب‌های هوش مصنوعی متا موافق نباشید، این ویژگی یک نقطه شروع محکم برای کمک به شما در انتخاب کارآمدتر یک پست یا استوری ارائه می‌دهد.

ویژگی پیشنهاد پست در حال حاضر برای کاربران ایالات متحده و کانادا در دسترس است. علاوه بر این، فیسبوک قصد دارد در ماه‌های آینده آن را در مناطق دیگر نیز آزمایش کند. با نگاهی به آینده می‌توانیم شاهد یک ویژگی مشابه برای اینستاگرام نیز باشیم؛ پلتفرم دیگر متا که کاربران در آن مرتبا عکس و استوری به اشتراک می‌گذارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.