چاینا موبایل با تغییر برند؛ حضور جهانی خود را احیا میکند
ICTna.ir – اپراتور چینی چاینا موبایل (China Mobile) به عنوان بخشی از یک استراتژی جدید که هدف آن کسب سهم بیشتری از بازارهای جهانی اپراتورها و شرکتها است، نام تجاری شاخه بینالمللی خود را تغییر داده است. حالا جایی که زمانی چاینا موبایل اینترنشنال نام داشت، اکنون فقط «سیموبایل» نامیده خواهد شد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این دوران جدید، حرف «C» صرفاً نمایانگر چین نیست، بلکه نمایانگر چهار ستون استراتژی بهروز شده آن است:
طبیعتاً، اولین C مربوط به مشتریان یا به طور خاص مشتریمداری است. CMobile با هدف افزایش کیفیت خدمات از ابتدا تا انتها، رویکردی مشارکتی در نحوه ارائه خدمات به مشتریان ارزشمند خود اتخاذ میکند.
در همین راستا، همکاری دومین مورد بزرگ در این فهرست است. CMobile قصد دارد همکاری چندجانبه پایدار و قابل اعتمادی ایجاد کند و خود را به عنوان شریکی قابل اعتماد برای مشتریان جهانی تثبیت کند.
برای کمک به این بخش خاص از تلاش خود، CMobile اتحاد بینالمللی اکوسیستم را راهاندازی کرده است. این اتحاد به عنوان یک چارچوب همکاری باز توصیف میشود که شرکا را در سراسر زنجیره ارزش دیجیتال متحد میکند. این شبکه همکاری جهانی نویدبخش رشد متقابل، رفاه مشترک و پیشرفت جمعی است.
برگردیم به Cها، و Creation نشان دهنده تعهد CMobile به نوآوری است، و به سرعت به تقاضاهای متغیر بازار با محصولات، فناوری و همکاری اکوسیستمی که در بالا ذکر شد، پاسخ میدهد.
آخرین مورد، اما نه کماهمیتترین مورد، اتصال (Connection) است که کاملاً گویای همه چیز است و به استقرار مداوم کابلها، مراکز داده اینترنتی (IDC) و نقاط حضور (PoP) مربوط میشود.
سیموبایل میگوید که در حال حاضر در ۴۰ مکان دفتر دارد، ۳۱۰ ترابایت ظرفیت بینالمللی، ۳۶۰ نقطه دسترسی بینالمللی و مراکز دادهای که به ۲۸۴ شهر در سراسر جهان خدمات ارائه میدهند.
در ماه جولای، این شرکت سیستم کابلی جدیدی – کابل آسیای جنوب شرقی-ژاپن ۲ (SJC2) – را راهاندازی کرد که خط اصلی آن سنگاپور، هنگ کنگ و ژاپن را به شبکهای با حداکثر سرعت ۱۲۶ ترابیت بر ثانیه متصل میکند.
تا جایی که به این عنصر از استراتژی جدید مربوط میشود، احتمالاً باید انتظار داشته باشیم که اوضاع بیشتر از این هم همینطور باشد.
در بین ریبرندها، این خیلی چشمگیر نیست. با این حال، اگر به سرعت CMobile را نام ببرید، کمی یادآور آن برند موبایل به رنگ سرخابی به نظر میرسد، برندی که در ایالات متحده با نوعی شادی و نشاط فعالیت میکند.
با توجه به اینکه در این اطلاعیه به نکات نه چندان ظریفی اشاره شده است که به رقابت مداوم برای تجارت جهانی بین چین و غرب اشاره دارد، این ممکن است باعث یک یا چند نفس عمیق در میان مدیران ارشد چاینا موبایل شود.
البته این رقابت دهههاست که ادامه دارد، اما با تیره شدن روابط آمریکا و چین در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ، اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
سیموبایل اعلام کرد: «رونمایی از برند جدید سیموبایل و اتحاد بینالمللی اکوسیستم، نشاندهندهی سهم چاینا موبایل در توسعهی تمدن دیجیتال جهانی است – یک «راهکار چینی» برای عصر ارتباطات.
«با نگاه به آینده، چاینا موبایل به پیشبرد بینالمللیسازی برند خود ادامه خواهد داد و به عنوان یک رابط اطلاعات، ارزشآفرین و سازنده اکوسیستم، فناوری دیجیتال پیشرو چین را به فرصتهای گسترده جهانی پیوند خواهد داد.»
با توجه به عملکرد مالی اخیر CMobile، به نظر میرسد این به اصطلاح «راهکار چینی» از همین حالا تحسینکنندگانی را به خود جلب کرده است.
این شرکت که دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ است و به تازگی به CMobile تغییر نام داده، در نیمه اول سال 2025 بیش از 14 میلیارد یوان (2 میلیارد دلار) گردش مالی داشته است که نسبت به سال گذشته 18.4 درصد افزایش چشمگیر داشته است.
این عملکرد ناشی از افزایش صادرات محصولات و راهکارهای مختلف آن و افزایش همافزایی بین عملیات بینالمللی و داخلی بود.
با وجود این اعداد و ارقام چشمگیر، این اعداد هنوز در مقایسه با گروه گستردهتر چاینا موبایل که در شش ماه اول سال ۴۶۷ میلیارد یوان (۶۵.۵ میلیارد دلار) درآمد داشته، ناچیز هستند.
با این وجود، با یک برند، استراتژی و اکوسیستم شرکای جدید، زمینه برای CMobile – با پشتیبانی قدرت شرکت مادر – فراهم شده است تا به نیرویی قدرتمند در منطقه تبدیل شود.

