اپلیکیشن

تلفن همراه

November 3, 2025
14:47 دوشنبه، 12ام آبانماه 1404
کد خبر: 205445

گوگل آیکون Photos و Maps را با حالت گرادیان بازطراحی کرد

منبع: دیجیاتو

تغییر آیکون و لوگوی محصولات گوگل ادامه دارد.

گوگل آیکون‌های Google Photos و Maps را با طراحی گرادیان جدید خود بازطراحی کرده است. پس از معرفی آیکون‌های «G» و جمینای، این شرکت اکنون لوگوهای خود را برای عصر هوش مصنوعی به‌روزرسانی می‌کند. این بازطراحی نشان‌دهنده تحول بصری و همزمان نماد نوآوری هوش مصنوعی و انرژی خلاقانه در محصولات گوگل است.

بازطراحی آیکون‌های Google Photos و Maps
طبق گزارش‌ها، در ماه مه، گوگل آیکون Google Search را بازطراحی کرد و بخش‌بندی مشخص چهار رنگ سنتی آن را حذف و در عوض یک گرادیان مدرن ایجاد کرد تا جلوه‌ای تازه و همسو با عصر هوش مصنوعی داشته باشد. این سبک طراحی نوین یک ماه بعد به آیکون جمینای نیز منتقل شد. در سپتامبر، گوگل فلسفه این تغییرات را توضیح داد: «با حفظ چهار رنگ نمادین گوگل، استفاده از رنگ‌های روشن‌تر و گرادیان نشان‌دهنده افزایش نوآوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و انرژی خلاقانه در محصولات و فناوری‌های ما است.»

همچنین، آیکون گرادیان G اکنون نماینده کل برند گوگل شده و این شرکت اعلام کرده است که این بازطراحی آیکون‌ها به تدریج در سایر محصولات، پلتفرم‌ها و خدمات نیز پیاده‌سازی خواهد شد. حالا نوبت به Google Maps و Photos رسیده و یک منبع آگاه آیکون‌های جدید گرادیان این دو اپلیکیشن را منتشر کرده است.

آیکون جدید Google Maps همچنان به شکل پین است، اما مدرن‌تر شده و دایره داخلی آن بزرگ‌تر است. گوگل مرزهای مورب و دو سایه آبی را حذف کرده است.

از سوی دیگر، آیکون Google Photos شکل قبلی خود را حفظ کرده و گرادیان آن از داخل به بیرون تابش می‌کند. این اپلیکیشن امکاناتی مانند Remix، تولید ویدیو از عکس‌ها (با Veo)، ویرایش محاوره‌ای و ویژگی Ask Photos مبتنی بر جمینای را ارائه می‌دهد. همچنین Nano Banana نیز به آن اضافه خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که این آیکون‌های جدید دقیقاً چه زمانی عرضه عمومی می‌شوند، اما با توجه به عرضه برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی، این آیکون جدید نیز احتمالاً به‌زودی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.