گوگل آیکون Photos و Maps را با حالت گرادیان بازطراحی کرد
تغییر آیکون و لوگوی محصولات گوگل ادامه دارد.
گوگل آیکونهای Google Photos و Maps را با طراحی گرادیان جدید خود بازطراحی کرده است. پس از معرفی آیکونهای «G» و جمینای، این شرکت اکنون لوگوهای خود را برای عصر هوش مصنوعی بهروزرسانی میکند. این بازطراحی نشاندهنده تحول بصری و همزمان نماد نوآوری هوش مصنوعی و انرژی خلاقانه در محصولات گوگل است.
بازطراحی آیکونهای Google Photos و Maps
طبق گزارشها، در ماه مه، گوگل آیکون Google Search را بازطراحی کرد و بخشبندی مشخص چهار رنگ سنتی آن را حذف و در عوض یک گرادیان مدرن ایجاد کرد تا جلوهای تازه و همسو با عصر هوش مصنوعی داشته باشد. این سبک طراحی نوین یک ماه بعد به آیکون جمینای نیز منتقل شد. در سپتامبر، گوگل فلسفه این تغییرات را توضیح داد: «با حفظ چهار رنگ نمادین گوگل، استفاده از رنگهای روشنتر و گرادیان نشاندهنده افزایش نوآوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی و انرژی خلاقانه در محصولات و فناوریهای ما است.»
همچنین، آیکون گرادیان G اکنون نماینده کل برند گوگل شده و این شرکت اعلام کرده است که این بازطراحی آیکونها به تدریج در سایر محصولات، پلتفرمها و خدمات نیز پیادهسازی خواهد شد. حالا نوبت به Google Maps و Photos رسیده و یک منبع آگاه آیکونهای جدید گرادیان این دو اپلیکیشن را منتشر کرده است.
آیکون جدید Google Maps همچنان به شکل پین است، اما مدرنتر شده و دایره داخلی آن بزرگتر است. گوگل مرزهای مورب و دو سایه آبی را حذف کرده است.
از سوی دیگر، آیکون Google Photos شکل قبلی خود را حفظ کرده و گرادیان آن از داخل به بیرون تابش میکند. این اپلیکیشن امکاناتی مانند Remix، تولید ویدیو از عکسها (با Veo)، ویرایش محاورهای و ویژگی Ask Photos مبتنی بر جمینای را ارائه میدهد. همچنین Nano Banana نیز به آن اضافه خواهد شد.
هنوز مشخص نیست که این آیکونهای جدید دقیقاً چه زمانی عرضه عمومی میشوند، اما با توجه به عرضه برخی از ویژگیهای هوش مصنوعی، این آیکون جدید نیز احتمالاً بهزودی در دسترس کاربران قرار میگیرد.


