اوپن ریچ از افزایش قیمت خدمات مبتنی بر شبکه مسی خبر داد
ICTna.ir – شرکت اوپن ریچ قیمت محصولات و خدمات مسی خود را افزایش میدهد، اقدامی که به گفتهی این شرکت برای تشویق ارائهدهندگان ارتباطات به ارتقاء مشتریان خود به گزینههای دیجیتال طراحی شده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت افزایش قیمت چهار محصول مبتنی بر مس خود را اعلام خواهد کرد که شامل دو برابر شدن قیمتها در سه ماه آخر قبل از خاموش شدن شبکه تلفن عمومی (PSTN) در ژانویه 2027 خواهد بود.
قیمت اجاره برای محصول پایه خط عمده فروشی اجاره (WLR) شرکت اوپن ریچ و سایر انواع WLR از اول آوریل سال آینده 20 درصد افزایش خواهد یافت و پس از آن در ماه جولای 40 درصد و در ماه اکتبر 40 درصد دیگر افزایش خواهد یافت.
این شرکت همزمان مشوقهای مهاجرت بیشتری را با اتصال رایگان یا تخفیفدار برای ارائهدهندگان ارتباطی که مشتریان خود را به SOGEA ارتقا میدهند، اضافه میکند. SOGEA به عنوان یک سرویس جایگزین توصیف میشود که خط دیجیتال را در جایی که هنوز فیبر کامل در دسترس نیست، ارائه میدهد.
این علاوه بر طرح قیمتگذاری فعلی Equinox و پیشنهادی است که اخیراً برای خطوط Ethernet Access Direct (EAD) موجود برای سرعتهای ۱ گیگابیت بر ثانیه یا کمتر ارائه شده است. در این اطلاعیه آمده است: «مشتریان میتوانند حتی قبل از اعمال افزایش قیمتها، به محصولات فیبر نوری جایگزین اوپن ریچ ، از جمله FTTP، با اتصال رایگان و با قیمتی کمتر از WLR روی آورند.»
گفته شده که این شرکت تمام این کارها را انجام میدهد تا نرخ مهاجرت دیجیتال باید افزایش یابد تا اطمینان حاصل شود که تا پایان ژانویه ۲۰۲۷ هیچ مشتری نهایی در PSTN باقی نمانده است. این شرکت میگوید در حال حاضر حدود سه میلیون خط وجود دارد که باید قبل از آن زمان به گزینههای دیجیتال ارتقا یابند، که این به معنای نرخ تبدیل مورد نیاز حدود ۴۷ هزار در هر هفته است.
پیشبینی میشود که خطوط تلفن پس از مهلت ۲۰۲۷ همچنان باقی بمانند و برخی از مشتریان آسیبپذیر و زیرساختهای حیاتی ملی (CNI) نیز پشتیبانی شوند. به ما گفته شده است که این شرکت قصد دارد این مشتریان را به یک سرویس اضطراری فقط صوتی منتقل کند که به PSTN وابسته نیست، اما میتواند ویژگیهایی شبیه به PSTN را برای پشتیبانی از تجهیزات قدیمی شبیهسازی کند.
ظاهراً این سرویس، مجموعهای از ویژگیهای بسیار محدود و اساسی را ارائه میدهد که از ۱ فوریه ۲۰۲۷ آغاز شده و تا زمان انتقال همه مشتریان ادامه خواهد داشت.
جیمز لیلی، مدیر مهاجرت مدیریتشدهی مشتریان اوپن ریچ ، گفت: «ما باید سرعت مهاجرت را افزایش دهیم تا مطمئن شویم هیچ مشتری جا نمیماند. این تعدیل قیمتها برای ایجاد انگیزه در مشتریان طراحی شدهاند، در حالی که پیشنهادات ویژه ما به هموارتر شدن این گذار برای همه کمک میکند.»
«با توجه به اینکه اکنون کمی بیش از یک سال تا قطع PSTN باقی مانده است، ما این تغییرات را برای ارسال یک سیگنال واضح انجام میدهیم – ارائه دهندگان ارتباطات باید همین حالا برای جابجایی مشتریان اقدام کنند – ما مهلت تعطیلی را مجدداً تأیید میکنیم و با دسترسی گسترده به جایگزینهای کامل فیبر نوری و دیجیتال – که قابلیت اطمینان، سرعت، مقیاسپذیری بیشتر و مزایای فراوان دیگری را هم برای مشاغل و هم برای مصرفکنندگان فراهم میکنند – هیچ دلیل واقعی برای عدم انجام این کار وجود ندارد.»
رقبا از پیشنهادهای مختلف ارتقاء پیشگیرانه اوپن ریچ به آفکام شکایت کردهاند و از جمله ادعا میکنند که قیمتگذاری پایینتر از هزینههای یک «اپراتور نسبتاً کارآمد» است و میتواند تأثیر نامطلوبی بر توسعه رقابت پایدار شبکه داشته باشد.
در ماه اکتبر، آفکام درخواست تجدیدنظر در مورد پیشنهادهای ویژه جدید اوپن ریچ را رد کرد و خاطرنشان کرد که افزایش فشار تجاری بر رقبای اوپن ریچ به خودی خود دلیلی برای مداخله آن نیست .
