اپل و رئال مادرید تجربه تماشای فوتبال را متحول میکنند
در این همکاری، یک مستند از رئال مادرید در قالب Apple Immersive ساخته شده و پروژه «Infinite Bernabéu» تجربه جدیدی از تماشا را فراهم میکند.
اپل و باشگاه رئال مادرید دو همکاری جدید را آغاز کردهاند که به گفته شرکت و مدیران باشگاه، تجربه تماشای مسابقات و محتوای ورزشی را متحول خواهد کرد.
اپل و رئال مادرید
در گام نخست، اپل قصد دارد سال آینده یک مستند جدید درباره رئال مادرید را برای هدست ویژن پرو منتشر کند. براساس گزارش GQ اسپانیا، این مستند در قالب Apple Immersive تولید شده؛ یعنی با فرمت 180 درجه و کیفیت 8K همراه با صدای فضایی قابل تجربه است. برای ثبت این اثر، بیش از 30 دوربین تخصصی بلکمجیک به کار گرفته شده تا عمق سهبعدی صحنهها با دقت بالا ثبت شود.
تصویربرداری مربوط به این پروژه در جریان مسابقه بین تیمهای فوتبال رئال مادرید و یوونتوس در ماه اکتبر (لیگ قهرمانان اروپا) انجام شده و مستند، نگاهی به این دیدار و فضای استادیوم نمادین سانتیاگو برنابئو خواهد داشت.
همکاری دوم، پروژهای بزرگتر با عنوان «Infinite Bernabéu» است. «فلورنتینو پرز»، رئیس باشگاه رئال مادرید، این پروژه را گام تاریخی و مهمی برای این باشگاه و دنیای ورزش میداند. پرز در گفتگو با GQ اسپانیا توضیح داده که فناوری اپل باعث میشود «درهای استادیوم بدون محدودیت و بدون هیچ مانعی به روی تمام مردم جهان باز شده و سطحی از فناوری فراهم شود که نقطه عطفی در جهان ورزش خواهد بود.»
هرچند جزئیات این پروژه هنوز مشخص نیست، اما احتمال دارد بخشی از مسابقات رئال مادرید در آینده به صورت زنده و با فرمت Apple Immersive روی هدست ویژن پرو پخش شوند. اپل برای برخی از بازیهای تیم لس آنجلس لیکرز نیز در فصل جاری چنین تجربهای را فراهم میکند.
در خبر مرتبط دیگری درباره حضور اپل در اسپانیا، این شرکت چهلمین سال فعالیت خود در این کشور را با میزبانی یک اجرای زنده در مادرید جشن گرفت. این رویداد با دوربینهای آیفون 17 پرو ضبط شده است. «تیم کوک»، مدیرعامل اپل، در این مراسم گفت:
«هیچ راهی بهتر از این نیست که 40 سال حضور اپل در اسپانیا را با نمایش خلاقیت و استعدادهای شگفتانگیزی جشن بگیریم که این کشور را تا این حد ویژه میکند.»

