وندورهای مخابراتی برای جلب نظر اپراتورها باید بهرهوری شبکه را به درستی تعیین کنند
ICTna.ir – سازندگان تجهیزاتی که میخواهند در نظر مشتریان بالقوهی مخابرات متمایز باشند، باید از محرکهای بهرهوری خود بهره ببرند و همچنین مسیری برای کسب درآمد ارائه دهند. این ادعای گزارش جدیدی از آژانس هافمن است که از تصمیمگیرندگان ارشد شرکتهای مخابراتی در بیش از دوازده بازار بزرگ جهانی نظرسنجی کرده تا اولویتهای سرمایهگذاری آنها و نحوه انتخاب شرکای فروشندهشان را دریابد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این گزارش آمده است: پیام اپراتورها واضح است: فروشندگان باید راهحلهای خود را به عنوان شتابدهندههای بازگشت سرمایه (ROI) قرار دهند، نه بارهای اضافی CAPEX. فناوریهایی که ارزش برنامههای شبکه موجود را افزایش میدهند، به ویژه آنهایی که به اتوماسیون، بهرهوری انرژی یا توانمندسازی هوش مصنوعی مرتبط هستند، بیشتر از آنهایی که برای CAPEX رقابت میکنند، مورد توجه قرار میگیرند.
۹۵ درصد از رهبران شرکتهای مخابراتی که در این نظرسنجی شرکت کردند، بهرهوری شبکه را به عنوان محرک اصلی کسبوکار خود نام بردند. اما در حالی که ما تمایل داریم از کلمه بهرهوری به معنای صرفهجویی در هزینه استفاده کنیم، این گزارش خاطرنشان میکند که اکنون بهرهوری چیزی بیش از این است و به سکوی پرشی برای نوآوری تبدیل شده است.
هافمن خاطرنشان میکند: «۶۱ درصد از شرکتهای مخابراتی، بهرهوری و توسعه خدمات جدید را به طور موازی دنبال میکنند و از ابتکارات هوش مصنوعی و تحول دیجیتال به عنوان پیوند بین این دو استفاده میکنند.» به این ترتیب، فروشندگانی که بر پیشبرد راهحلهای خود به عنوان مسیری برای اتوماسیون، توانمندسازی هوش مصنوعی و نتایج تحول دیجیتال تمرکز میکنند، نسبت به رقبای تدافعیتر خود، از مشتریان اپراتور خود استقبال بهتری خواهند کرد.
با این حال، فروشندگان باید تفاوتهای منطقهای موجود را درک کنند.
برای مثال، ۶۲ درصد از اپراتورهای آمریکای شمالی گفتند که محرک اصلی بهرهوری آنها هوش مصنوعی است، در حالی که نیمی از بازیگران اروپایی به برنامههای گستردهتر تحول دیجیتال اشاره کردند. این بدان معناست که فروشندگانی که آمریکای شمالی را هدف قرار میدهند باید بر بازگشت سرمایه عملی – که معیاری بسیار دشوار در مورد هوش مصنوعی است – و بر پایداری و انطباق در اروپا تکیه کنند.
اپراتورها در حال سرمایهگذاری در زیرساختها و فناوریهایی هستند که امکان اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی، عملیات چابک و نوآوری در خدمات را فراهم میکنند. همانطور که انتظار میرود، مراکز داده در صدر فهرست اولویتهای سرمایهگذاری فعلی قرار دارند (به نمودار زیر مراجعه کنید) و پس از آن زیرساختهای ابری و نرمافزارهای شبکه و سیستمهای هوش مصنوعی قرار دارند.
اما اپراتورها هنوز هم برای از رده خارج کردن زیرساختهای قدیمی هزینه میکنند. ۶۱٪، خاموش کردن شبکههای ۲G، ۳G و مسی را به عنوان یک تمرکز سرمایهگذاری فعلی برای افزایش بهرهوری در نظر گرفتهاند. و با توجه به اینکه هدف فروشندگان آزادسازی منابع برای نوسازی است، این فرصتی برای آنها نیز وجود دارد.
اما برای بهرهبرداری از فرصتهایی که نوسازی و افزایش بهرهوری شرکتهای مخابراتی ایجاد میکند، فروشندگان باید از دیگران متمایز شوند و خود را به بهترین شکل ممکن در جایگاه اپراتور قرار دهند تا بتوانند مشتری اوپراتورها شوند.
این همیشه بخش کلیدی پیام خواهد بود، چرا که این گزارشی است که بالاخره توسط یک شرکت روابط عمومی تهیه شده است. و بنابراین جای تعجب نیست که نکتهی دوم در فهرست 10 نکتهی برتر برای فروشندگان، سرمایهگذاری در روابط رسانهای اکتسابی برای افزایش دیده شدن است؛ نکتهی اول، طبیعتاً متمرکز کردن پیامرسانی بر اساس کارایی و بازگشت سرمایه است.
اما اگرچه این نکته بدیهی است، اما شایان ذکر است. رقابت شدید است و همانطور که هافمن خاطرنشان میکند، «چالش فقط قرار گرفتن در رادار اپراتورها نیست، بلکه ماندن در آنجا به اندازه کافی طولانی است تا به عنوان یک شریک معتبر و ترجیحی شناخته شوید.»
این ممکن است برای اریکسون، نوکیا یا شرکتهای مشابه چالش بزرگی نباشد. اما خب، دنباله طولانی، طولانی است.
این گزارش، مشارکت با یک انجمن یا گروه کاری صنعتی را به عنوان کانال اصلی افزایش آگاهی فروشندگان مخابراتی معرفی میکند و پس از آن رسانههای فناوری تجاری و رسانههای تجاری قرار دارند.

