اپراتورها

اتومیشن

تلفن همراه

خبر اول

فناوری‌های پوشیدنی

December 8, 2025
12:50 دوشنبه، 17ام آذرماه 1404
کد خبر: 207618

اپراتور BT معتقد است که فناوریِ بیشتر به معنای مرخصی استعلاجی کمتر است

ICTna.ir – اپراتور بی‌تی انگلیس می‌گوید ارتقای فناوری‌های متصل در محل کار می‌تواند بهره‌وری کسب‌وکارها را به ازای هر کارمند نه روز افزایش دهد، که ظاهراً معادل تعداد روزهایی است که افراد به طور متوسط ​​در سال مرخصی استعلاجی می‌گیرند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، «آینده باز شده» از BT Business، که به نظر می‌رسد تا حد زیادی مبتنی بر کار نظرسنجی است، ادعا می‌کند که پذیرش فناوری می‌تواند به طور مؤثر تأثیر غیبت کارکنان به دلیل بیماری را جبران کند.

چطور؟ کمی مبهم است. اما قبل از اینکه به آن بپردازیم، این بیانیه با استناد به یافته‌های موسسه خبره پرسنل و توسعه، ابهامات را برطرف می‌کند. این موسسه ادعا می‌کند که کارگران بریتانیایی سال گذشته به طور متوسط ​​۹.۴ روز مرخصی استعلاجی داشته‌اند که ظاهراً تقریباً دو برابر سطح قبل از همه‌گیری است. سلامت روان ۴۱ درصد از غیبت‌های طولانی مدت و یک سوم از مرخصی‌های کوتاه مدت را تشکیل می‌دهد، «زیرا افزایش استرس در محل کار، بهره‌وری بریتانیا را کاهش می‌دهد».

مطالعه BT می‌گوید ۷۹٪ از کارمندان سطح استرس متوسط ​​تا بالایی را در محل کار گزارش می‌دهند و از هر چهار کارمند، یک نفر می‌گوید که به دلیل ناامیدی‌های فنی در محل کار، شغل خود را ترک کرده یا حداقل به آن فکر کرده است. BT ادعا می‌کند که فناوری می‌تواند «به کسب‌وکارها در مقابله با فرسودگی شغلی کمک کند».

طبق این گزارش، ۷۱ درصد از کارگران بریتانیایی فکر می‌کنند نوآوری‌هایی مانند هوش مصنوعی باعث افزایش بهره‌وری در محیط کار می‌شود، در حالی که ۶۶ درصد معتقدند که به آنها کمک می‌کند تا تعادل بین کار و زندگی خود را بهبود بخشند. ۹۷ درصد از رهبران ارشد در امور مالی معتقدند که تقریباً نیمی از وظایف تا سال ۲۰۳۰ خودکارسازی خواهند شد و از هر پنج نفر در خرده‌فروشی، دو نفر سیستم‌های فعلی محل کار خود را «ابتدایی» توصیف می‌کنند.

به طور خاص در حوزه مالی، ۹۷ درصد از رهبران ارشد، تجربیات مثبتی را با فناوری در محل کار گزارش می‌دهند، ۵۹ درصد از کارکنان خط مقدم می‌گویند که آموزش کافی برای استفاده حداکثری از ابزارهایی مانند هوش مصنوعی دریافت نکرده‌اند و ۴۴ درصد از مدیران پایین‌تر نگرانند که این فناوری بتواند شغل آنها را از بین ببرد.

در خرده‌فروشی، رهبران ارشد انتظار دارند هوش مصنوعی و اتوماسیون به آنها کمک کند تا سال ۲۰۳۰ به طور متوسط ​​۱۱ ساعت در هفته در بهره‌وری صرفه‌جویی کنند، با این حال ۱۹٪ از کارگران خرده‌فروشی به دلیل ناامیدی از فناوری، به مواردی مانند آموزش ناکافی در مورد سیستم‌های جدید، دستگاه‌های قدیمی و اتصال غیرقابل اعتماد، به ترک کار فکر کرده‌اند.

در همین حال، در بخش بهداشت و درمان، کارکنان گزارش دادند که به طور متوسط ​​​​پنج ساعت در هفته را به دلیل ابزارهای غیرمرتبط یا غیرقابل اعتماد از دست می‌دهند، ۲۳٪ گفتند که به دلیل ناامیدی در فناوری اطلاعات، سازمان خود را ترک کرده‌اند یا در حال بررسی ترک آن هستند، و ظاهراً فناوری قدیمی به عنوان مانعی برای رشد شغلی دیده می‌شود.

کریس سیمز، مدیر ارشد بازرگانی در BT Business، گفت: «اگر می‌خواهیم رشد اقتصادی پایدار را در سطح کشور محقق کنیم، یکی از بزرگترین چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم، آزادسازی دستاوردهای بهره‌وری در سراسر جامعه تجاری است.» «ما در عصری زندگی می‌کنیم که به طور فزاینده‌ای دیجیتال می‌شود؛ تنها با پذیرش فناوری‌های مدرن مانند هوش مصنوعی و فضای ابری و فراهم کردن اتصال سریع، ایمن و قابل اعتماد برای آنها، شاهد افزایش بهره‌وری سالم خواهیم بود.»

«نوآوری و اتوماسیون می‌تواند تیم‌ها را قادر سازد تا بهترین کار خود را به طور مؤثر ارائه دهند، که این امر باعث افزایش حفظ کارکنان و رضایت شغلی می‌شود. با تمرکز بر بهبود اتصال در پنج سال آینده، شرکت‌ها نه تنها بهره‌وری را به شدت افزایش می‌دهند، بلکه گام‌های عملی در جهت بهبود حفظ کارکنان و تجربه مشتری نیز برمی‌دارند.»

به نظر نمی‌رسد هیچ‌کدام از این‌ها ارتباط چندانی با بیمار شدن داشته باشند – مگر اینکه منظور این باشد که مردم مرتباً مریض می‌شوند چون نمی‌توانند یک روز دیگر را با یک سیستم فناوری اطلاعات قدیمی و خاک‌گرفته سر کنند.

استدلال‌های زیادی برای فناوری‌سازی محیط‌های کاری و جامعه به طور کلی وجود دارد، و شاید نکته‌ای که سعی در بیان آن وجود دارد این است که استرس عمومی مرتبط با فناوری‌های منسوخ شده منجر به برخی غیبت‌ها در کل می‌شود – اگرچه مشخص نیست که چگونه، به عنوان مثال، پهنای باند فوق‌العاده سریع اداری یا یک ربات چت هوش مصنوعی شجاع، در صورت ابتلا به آنفولانزای زمستانی، موازنه را به هم می‌زند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.