رسانه‌های اجتماعی

December 6, 2025
14:05 شنبه، 15ام آذرماه 1404
کد خبر: 207666

متا مرکز پشتیبانی فیسبوک و اینستاگرام را متمرکز می‌کند

منبع: دیجیاتو

متا اعلام کرده است که یک فضای پشتیبانی متمرکز برای فیسبوک و اینستاگرام خواهد داشت تا کمک به کاربران به شکل بهتری انجام بگیرد.

متا به‌تازگی اعلام کرده که قصد دارد یک مرکز پشتیبانی متمرکز جدید برای کاربران فیسبوک و اینستاگرام راه‌اندازی می‌کند. این شرکت همچنین گفته که ابزارهای پشتیبانی قبلی همه انتظارات را برآورده نکرده‌اند.

به گزارش وب‌سایت متا، در این مرکز جدید کاربران به ابزارهایی برای گزارش مشکلات حساب کاربری، بازیابی حساب‌های ازدست‌رفته و دریافت پاسخ از طریق جستجوی هوش مصنوعی و دستیار هوش مصنوعی دسترسی خواهند داشت. این قابلیت برای کاربران فیسبوک و اینستاگرام در اپلیکیشن‌های iOS و اندروید درحال عرضه است.

دستیار هوش مصنوعی جدید متا در دست آزمایش قرار دارد
متا همچنین درحال آزمایش یک دستیار هوش مصنوعی جدید است. این دستیار هوش مصنوعی طراحی شده تا کمک‌های شخصی‌سازی‌شده‌تری در زمینه بازیابی حساب، مدیریت پروفایل یا به‌روزرسانی تنظیمات ارائه دهد. این قابلیت جدید ابتدا برای کاربران فیسبوک در دسترس خواهد بود، اما متا انتظار دارد در آینده آن را به سایر اپلیکیشن‌ها نیز گسترش دهد.

متا ادعا می‌کند که استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی به حفاظت از حساب‌های کاربران کمک کرده و همچنین هک حساب‌ها بیش از ۳۰ درصد در سطح جهانی در فیسبوک و اینستاگرام کاهش یافته است. همچنین در آزمایش‌های صورت‌گرفته در آمریکا و کانادا، نرخ موفقیت در بازیابی اکانت‌های هک‌شده ۳۰ درصد بیشتر شده است.

علاوه‌براین، متا می‌گوید هوش مصنوعی به این شرکت کمک کرده تا از غیرفعال‌کردن اشتباهی حساب‌ها جلوگیری کند و فرایند تجدیدنظر در صورت وقوع خطا را نیز تسریع نماید.

متا معتقد است که مرکز پشتیبانی جدید می‌تواند مشکلات کاربران در بازیابی حساب‌های ازدست‌رفته را حل کند و با متمرکزسازی گزینه‌های بازیابی حساب در یک پنل و ارائه تجربه ساده‌تر در بازیابی حساب با دستورالعمل‌های شفاف‌تر و روش‌های تأیید آسان‌تر، به کاربران کمک خواهد کرد.

همچنین متا گفته که این سیستم هشدارهای SMS و ایمیل‌های بهتری درباره فعالیت‌های پرخطر ارسال می‌کند و تشخیص دستگاه‌های کاربران را بهتر از گذشته انجام خواهد داد. این مرکز کاربران را به سایر ابزارهای حفاظت از حساب متصل می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.