هوش مصنوعی

December 9, 2025
18:32 سه شنبه، 18ام آذرماه 1404
کد خبر: 208002

iFixit از چت‌بات هوش مصنوعی برای کمک در تعمیر وسایل الکترونیکی رونمایی کرد

منبع: دیجیاتو

استفاده از این چت‌بات هوش مصنوعی فعلاً رایگان است.

شرکت معروف iFixit که در زمینه تعمیرات فعالیت دارد، اپلیکیشن اختصاصی جدیدی برای iOS و اندروید منتشر کرده است. این اپلیکیشن شامل مجموعه‌ای بزرگ از راهنماهای تعمیرات، یک ابزار پایش سلامت باتری و یک ابزار هوش مصنوعی جدید به نام FixBot است که FixBot براساس همان راهنماهای تعمیرات آموزش دیده تا در روند تعمیر به کاربران کمک کند.

به گزارش ورج، هسته اصلی این اپلیکیشن، کتابخانه راهنماهای تعمیر iFixit است که اکنون برای نمایش در موبایل بهینه شده‌اند. کاربران می‌توانند نام دستگاه‌هایی را که در اختیار دارند ذخیره کنند تا سریع به راهنماهای آن‌ها دسترسی داشته باشند. همچنین امکان خرید ابزار و قطعات جایگزین مستقیماً از داخل اپ وجود دارد.

هوش مصنوعی FixBot در تعمیر وسایل الکترونیکی به شما کمک می‌کند
FixBot جدیدترین ابتکار iFixit است که در اپلیکیشن این شرکت ارائه شده و در تعمیر وسایل مختلف به کاربران کمک می‌کند. «کایل وینس»، مدیرعامل iFixit، در یک پست وبلاگی گفت: «برای بات توضیح می‌دهید که چه اتفاقی می‌افتد: مثلاً گوشی‌تان روی ۳۰ درصد خاموش می‌شود، ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمی‌کند، یا ماشین چمن‌زنتان گیر می‌کند و خاموش می‌شود. سپس هوش مصنوعی سؤال‌های تکمیلی می‌پرسد، احتمالات مختلف را بررسی می‌کند و مثل یک تکنسین حرفه‌ای با شما قدم‌به‌قدم می‌اندیشد تا تشخیص نهایی به دست بیاید. سپس قطعات لازم را پیدا و مرحله‌به‌مرحله شما را در تعمیر راهنمایی می‌کند.»

iFixit گفته این ربات پاسخ‌های خود را از راهنماهای تعمیرات، آرشیو فایل‌های PDF، و انجمن کاربران این سایت استخراج می‌کند. برای دستگاه‌هایی که هنوز راهنمای اختصاصی iFixit ندارند، ربات با استفاده از اسناد خود شرکت سازنده، جست‌وجوهای هدفمند در وب، و اطلاعات مدل‌های مشابه بهترین تلاش خود را خواهد کرد تا راهنمای مفیدی پیدا کند.

درحال‌حاضر استفاده از FixBot کاملاً رایگان است، اما در آینده قابلیت‌هایی مانند کنترل صوتی و بارگذاری اسناد فقط در قالب یک طرح پولی با قیمت ۴.۹۹ دلار در ماه در دسترس خواهد بود. همچنین نسخه رایگان نیز محدودیت‌هایی در سطح دسترسی خواهد داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.