اینستاگرام خودسرانه عناوین عجیب برای پستهای کاربران میسازد
به نظر میرسد اینستاگرام بدون رضایت کاربر، عناوین عجیب و گاه اشتباه برای پستهای کاربران میسازد.
بهنظر میرسد متا تصمیم گرفته کاربران اینستاگرام را ناخواسته به ابزار تولید محتوای اسپمِ سئو تبدیل کند. بر اساس گزارش 404Media، اینستاگرام بدون اطلاع یا رضایت صریح کاربران، برای پستها عنوانها و توضیحات اغراقآمیز و احتمالاً تولیدشده با هوش مصنوعی ایجاد میکند.
گفته میشود این عناوین در کد صفحه قرار میگیرند و فقط در نتایج جستوجو دیده میشوند. اقدام اینستاگرام تلاشی برای تقویت رتبهی پستها در جستوجوی گوگل بهنظر میرسد.
یکی از پستهای رسانهی انگجت دربارهی یک بازی، عنوانی نادرست دریافت کرد. متن تولیدشده چنین نوشته: «فلورامینو یک بازی پازلی دلنشین است که در آن بهعنوان یک گلفروش گلها را کنار هم میچینید. نسخهی دمو سرگرمکننده است و گرافیک جذاب همراه با المانهای استراتژیک دارد.»
این توضیح یک ایراد جدی دارد. نام بازی بلومهانتر است، در حالیکه فلورامینو یک بازی پازلی در پلتفرم استیم بهشمار میرود.
در نمونهای دیگر از 404Media، ویدیوی بدونِ عنوانِ نویسنده دربارهی خرگوشی که موز میخورد، عنوانی تبلیغاتی دریافت کرد: «با خرگوشی آشنا شوید که عاشق خوردن موز است، خوراکی مغذی برای حیوان خانگی شما.» این متن کاملاً شبیه خروجی هوش مصنوعی است.
عنوانها در کد پستها قرار دارند و ابزار Rich Result Test گوگل آن را تأیید کرده. این عنوانها در تگ <title> دیده میشوند و توضیحات در بخش text قرار گرفتهاند؛ ساختاری که با متن جایگزین (alt text) تفاوت دارد؛ چون اینستاگرام alt را جداگانه برای کاربران کمبینا تولید میکند.
