اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 27, 2025
14:59 شنبه، 6ام دیماه 1404
کد خبر: 209276

دیوار مدل قیمت‌گذاری آگهی خودرو را کیفیت‌محور می‌کند

منبع: پیوست

دیوار در راستای افزایش شفافیت و بهبود تجربه کاربران، از طرح جدید «پاداش کیفیت آگهی» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دیوار، طبق این طرح که از بهمن ماه در دسته خودرو آغاز می‌شود، هزینه ثبت آگهی بر اساس کیفیت اطلاعات ارائه‌ شده توسط کاربر، محاسبه می‌شود. هرچقدر آگهی با درج اطلاعاتِ معتبر و مرتبط، کامل‌تر و دقیق‌تر شود، هزینه ثبت آن پایین‌تر می‌آید.

این اقدام، پاسخی مستقیم به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران، یعنی عدم تطابق آگهی با واقعیت است؛ دغدغه‌ای که دیوار همواره برای حل آن تلاش کرده است. پیش از این، اقداماتی نظیر استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از ثبت آگهی‌های تکراری و پیاده‌سازی روش‌های دقیق‌تر برای شناسایی و حذف آگهی‌های کلاهبرداری انجام شده است. اکنون، طرح جدید «پاداش کیفیت آگهی» گامی بزرگ و عملی برای تکمیل این مسیر و ارتقا سلامت بازار است.

اشکان آرمندهی، مدیرعامل دیوار، با اشاره به اینکه این طرح ریشه در بازخوردهای مستقیم کاربران دارد، می‌گوید: «با وجود بهبودهایی که با معرفی ابزارهایی مانند «دستیار فروش» و «دستیار خرید»، و گسترش قابلیت «نقشه» در املاک ایجاد کرده‌ایم، نظرسنجی‌ از کاربرها نشان می‌دهد که کیفیت پایینِ برخی آگهی‌ها همچنان یک چالش جدی است. این موضوع هم باعث اتلاف وقت خریداران، و هم منجر به کاهش بازدید از آگهی‌های باکیفیت می‌شود.»

داده‌های دیوار درباره آگهی‌های خودرو نیز این موضوع را تأیید می‌کند که در ۲۰ درصد موردها، وضعیت بدنه خودرو با آنچه در آگهی آمده است، تفاوت دارد. بیش از ۵۰ درصد آگهی‌ها تصویرهای کامل از تمام زاویه‌های خودرو ندارند. در ۲۴ درصد از آگهی‌ها، اطلاعات درج‌شده با توضیحات متنیِ آگهی‌ تناقض دارد.

با طرح «پاداش کیفیت آگهی»، دیوار با تشویق آگهی‌گذاران به افزایش کیفیت آگهی، به حل این مشکل‌ها کمک می‌کند.

طرح «پاداش کیفیت آگهی» در ماه‌های آینده طی چند مرحله، علاوه بر دسته خودرو، به شکل آزمایشی در دسته املاک نیز اجرا می‌شود و شروع فاز اول آن برای بهمن ماه در نظر گرفته شده است. دیوار جزئیات مربوط به هر مرحله را پیش از اجرا، در اتاق خبر خود منتشر خواهد کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.