دیوار مدل قیمتگذاری آگهی خودرو را کیفیتمحور میکند
دیوار در راستای افزایش شفافیت و بهبود تجربه کاربران، از طرح جدید «پاداش کیفیت آگهی» خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دیوار، طبق این طرح که از بهمن ماه در دسته خودرو آغاز میشود، هزینه ثبت آگهی بر اساس کیفیت اطلاعات ارائه شده توسط کاربر، محاسبه میشود. هرچقدر آگهی با درج اطلاعاتِ معتبر و مرتبط، کاملتر و دقیقتر شود، هزینه ثبت آن پایینتر میآید.
این اقدام، پاسخی مستقیم به یکی از اصلیترین دغدغههای کاربران، یعنی عدم تطابق آگهی با واقعیت است؛ دغدغهای که دیوار همواره برای حل آن تلاش کرده است. پیش از این، اقداماتی نظیر استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از ثبت آگهیهای تکراری و پیادهسازی روشهای دقیقتر برای شناسایی و حذف آگهیهای کلاهبرداری انجام شده است. اکنون، طرح جدید «پاداش کیفیت آگهی» گامی بزرگ و عملی برای تکمیل این مسیر و ارتقا سلامت بازار است.
اشکان آرمندهی، مدیرعامل دیوار، با اشاره به اینکه این طرح ریشه در بازخوردهای مستقیم کاربران دارد، میگوید: «با وجود بهبودهایی که با معرفی ابزارهایی مانند «دستیار فروش» و «دستیار خرید»، و گسترش قابلیت «نقشه» در املاک ایجاد کردهایم، نظرسنجی از کاربرها نشان میدهد که کیفیت پایینِ برخی آگهیها همچنان یک چالش جدی است. این موضوع هم باعث اتلاف وقت خریداران، و هم منجر به کاهش بازدید از آگهیهای باکیفیت میشود.»
دادههای دیوار درباره آگهیهای خودرو نیز این موضوع را تأیید میکند که در ۲۰ درصد موردها، وضعیت بدنه خودرو با آنچه در آگهی آمده است، تفاوت دارد. بیش از ۵۰ درصد آگهیها تصویرهای کامل از تمام زاویههای خودرو ندارند. در ۲۴ درصد از آگهیها، اطلاعات درجشده با توضیحات متنیِ آگهی تناقض دارد.
با طرح «پاداش کیفیت آگهی»، دیوار با تشویق آگهیگذاران به افزایش کیفیت آگهی، به حل این مشکلها کمک میکند.
طرح «پاداش کیفیت آگهی» در ماههای آینده طی چند مرحله، علاوه بر دسته خودرو، به شکل آزمایشی در دسته املاک نیز اجرا میشود و شروع فاز اول آن برای بهمن ماه در نظر گرفته شده است. دیوار جزئیات مربوط به هر مرحله را پیش از اجرا، در اتاق خبر خود منتشر خواهد کرد.
