December 14, 2009
17:18 دوشنبه، 23ام آذرماه 1388
کد خبر: 24739

بررسی سرویس پیام کوتاه تشخیص اصالت گارانتی گوشی؛ جدیدترین طرح خدمات پس از فروش نوکیا در ایران

ICTna.ir – نوکیا جدیدترین طرح خدمات پس از فروش خود را در ایران طی همایشی با حضور خبرنگاران مورد بررسی قرار داد. سرویس پیام کوتاه نوکیا که اخیراً به منظور تشخیص اصالت گارانتی گوشی در ایران راه اندازی شده است خدمتی متفاوت از نوکیاست که در راستای استراتژی حمایت از مصرف کننده ارائه می گردد. 


به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) علیرضا شفیع پور، مدیر کل نوکیا در ایران در این باره گفت : “طرح پیام کوتاه نوکیا که به منظور تشخیص اصالت گارانتی گوشی ها در ایران راه اندازی شده است به همراه سایر خدمات نوکیا در این زمینه، مثل مرکز تلفن پاسخ گوی فارسی و کیوسک های چک کردن شماره سریال، در راستای تعهدیست که نوکیا همواره نسبت به بازار ایران داشته است. ما همیشه در تلاشیم تا خدمات پس از فروش نوکیا را در ایران گسترش داده و در راستای استراتژی حمایت از حقوق مصرف کننده در ایران گام برداریم.” او سپس ادامه داد: ” بالا بردن آگاهی مصرف کنندگان نسبت به تشخیص گارانتی های اصل از متفرقه از اهداف مهم این طرح بوده و این سرویس تاکنون توانسته است به خوبی ما را در رسیدن به این مهم یاری رساند.” 


سپس هومن معصومی راد ، مدیر خدمات پس از فروش نوکیا در ایران نیز گفت : “افزایش آگاهی عمومی نسبت به گارانتی کشوری به عنوان تنها گارانتی معتبر نوکیا در ایران همواره در صدر اهداف ما بوده است و تاسیس سرویس پیام کوتاه نیز دقیقاً منطبق با این سیاست نوکیاست. کاربران اکنون با این سرویس، با هرنوع سیم کارت ایرانسل یا همراه اول درهرکجای ایران که باشند همواره می توانند با ارسال شماره سریال گوشی خود به سامانه 200023013 در مدت کوتاهی از اصالت گارانتی گوشی خود اطلاع یافته و همچنین میزان اعتبار گارانتی گوشی خود را به همراه تاریخ انقضای گارانتی آن مطابق با تقویم فارسی دریافت کنند.” او در ادامه به بررسی آماری عملکرد این سرویس پرداخت و افزود: “از 18 مهر که این سرویس در ایران راه اندازی شده است تاکنون 163 هزار پیام کوتاه دریافت گردیده که از بین آنها 128 هزار شماره سریال قابل قبول بوده است. 11 هزار شماره سریال از میان این تعداد شامل گارانتی کشوری معتبر نوکیا بوده و مابقی شامل این گارانتی نبوده اند. این تعداد نشان دهنده آن است که خدمات پس از فروش نوکیا توانسته است در این مدت به تعداد زیادی از مصرف کنندگان در زمینه اصل نبودن گارانتی گوشی هایشان اطلاع رسانی کند.”


در ادامه مجدداً درباره طرح تعویض برخی از شارژرهای معیوب نوکیا اطلاع رسانی شد و هومن معصومی راد در این باره گفت: “برنامه تعویض شارژرهای نوکیا، که از 12 آبان ماه آغاز شده و در رابطه با جمع آوری برخی شارژرهای خاص نوکیا با مشکل کیفی و امکان خطر برق گرفتگی که توسط یکی از تولید کنندگان شخص ثالث تولید شده است، به قوت خود باقیست. کاربران با شارژرهای مدل های AC-3E و AC-3U که بین 15 ژوئن 2009 تا  9 آگوست 2009 تولید شده و همچنین مدل AC-4U که در فاصله زمانی 13 آوریل 2009 تا 25 اکتبر 2009 ساخته شده است، همچنان می توانند نسبت به تعویض شارژرهای خود اقدام نمایند. مصرف کنندگان برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند به وب سایت http://chargerexchange.nokia.com، مراجعه کرده و یا با شماره (23013) تماس حاصل نمایند.”


نهایتاً در جلسه پرسش و پاسخ سوالات رسانه ها توسط علیرضا شفیع پور و هومن معصومی راد پاسخ داده شد. 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.