بانکداری و پرداخت الکترونیک

May 24, 2010
17:46 دوشنبه، 3ام خردادماه 1389
کد خبر: 27557

کاهش لاوصولی های همراه اول به 180 میلیارد تومان

صبح روز دوشنبه 3 خرداد ماه طی مراسمی با حضور نمایندگان دادستانی کل کشور، اداره کل بازرگانی صداوسیما، هیئت مدیره همراه اول، مدیران مخابراتی، اصحاب رسانه و جمعی از مشترکین همراه اول، برندگان طرح “همراه فجر” همراه اول مشخص شدند.
در این مراسم ابتدا مهندس صدوقی مدیرعامل همراه اول ضمن ارائه گزارشی از جشنواره های مشترکان خوش حساب این شرکت اعلام کرد: یکی از مهمترین اهداف این جشنواره ها تشویق مشترکان به پرداخت غیرحضوری قبوض بوده است، زیرا پرداختهای غیرحضوری برای مشترکان آسانتر است و باعث کاهش ترافیک شهری می­شود. وی افزود: طی این دو سال حدود 100 میلیون سفر شهری کاهش یافته است.


فرهنگ سازی پرداخت غیرحضوری، بزرگترین دستاورد طرحهای تشویقی همراه اول


صدوقی با اشاره به اینکه در ابتدای سال 87 فقط 689 هزار نفر صورتحساب خود را بصورت غیرحضوری پرداخت کرده بودند گفت: در طرح 30 سیب سبز که در بهمن 87 برگزار شد حدود 3 میلیون نفر یعنی 24 درصد مشترکان دائمی، در طرح ثامن که در آذرماه 88 برگزار شد حدود 4 میلیون نفر یعنی 34 درصد مشترکان دائمی و در نهایت در طرح همراه فجر 5/6 میلیون نفر یعنی 49 درصد مشترکان دائمی، صورتحساب خود را بصورت غیرحضوری پرداخت کرده­اند.
وی اظهار داشت: بزرگترین دستاورد سه جشنواره همراه­اول فرهنگ سازی پرداخت غیرحضوری بوده است. وقتی مشترکی پرداخت غیرحضوری را فرا می­گیرد، سایر قبوض خود را نیز بصورت غیرحضوری پرداخت می­کند که به نفع همه است.


کاهش لاوصولی های همراه اول به 180 میلیارد تومان


صدوقی در ادامه به شیوه های پرداخت غیرحضوری مشترکان در دوره پنجم صورتحساب در سال گذشته پرداخت و گفت: در این دوره بیشتر پرداختها به ترتیب از طریق عابر بانک (ATM)، تلفنبانک، اینترنت، پایانه­های خرید فروشگاهی (POS) بوده است.
وی گفت: پرداخت غیرحضوری مشترکان بیشتر از طریق بانک­های ملی، ملت و صادرات بوده و مشترکان کرج و توابع، خراسان شمالی و تهران به ترتیب بطور میانگین بیشترین میزان پرداخت غیرحضوری را داشته اند.
صدوقی در ادامه از کاهش بیش از 55 درصدی لاوصولی های همراه اول خبرداد و گفت: لاوصولی های ما بخاطر طرحهای تشویقی از بالغ بر 400 میلیارد تومان به کمتر از 180 میلیارد تومان رسیده است.
وی اعلام کرد: در این دوره طبق نظرسنجی که انجام دادیم، مشخص شد 72 درصد مشترکان از طریق پیامک با طرح همراه فجر و جوایز آن آشنا شده اند.


“همراه ظهور” طرح بعدی همراه اول


صدوقی در خصوص طرح تشویقی بعدی همراه اول اظهار داشت: طرح بعدی ما “همراه ظهور” نام دارد که مشترکان خوش حساب دوره ششم صورتحساب گیری سال گذشته و دوره اول و دوم امسال (از اول بهمن 88 تا اول مردادماه 89) را شامل می شود.
وی جوایز چهارمین جشنواره مشترکان خوش حساب همراه اول را 5 کمک هزینه یک میلیارد ریالی خرید مسکن (ویژه پرداخت از طریق سامانه تلفنی همراه اول)، 50 دستگاه خودرو سمند LX(ویژه پرداخت کنندگان غیرحضوری)،500 سیم کارت دائمی با گوشی و 5000 اعتبار کارکرد 200000 ریالی بر شمرد و وعده داد که به زودی طرح ویژه مشترکان اعتباری همراه اول نیز اعلام خواهد شد.


سامانه تلفنی پرداخت قبوض و دریافت شارژ


وی در مورد سامانه تلفنی پرداخت قبوض و دریافت شارژ مشترکین همراه اول اظهار داشت: تماس با این سامانه که بزودی شماره آن اعلام می شود رایگان است و امکان تماس با آن حتی برای سیم کارت های قطع بدهی یا بدون شارژ نیز وجود دارد و سیم کارت بلافاصله وصل و یا شارژ می شود.


صدوقی در پایان سخنان خود از مشترکان همراه اول و بانکها بخاطر کمک به تقویت پرداختهای غیرحضوری تشکر کرد.


در این مراسم برندگان جوایز وعده داده شده شامل یک کمک هزینه خرید مسکن به ارزش یک میلیارد ریال، 10 دستگاه خودرو سورن، 100 دستگاه خودرو پراید و 1000 سیم کارت اعتباری با گوشی مشخص شدند که اسامی برندگان پس از تأیید نهادهای نظارتی در سایت همراه اول به نشانی www.mci.ir قابل مشاهده خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.