هوش مصنوعی

April 4, 2012
18:18 چهارشنبه، 16ام فروردینماه 1391
کد خبر: 40891

خودروی الکترونیکی مجهز به هوش مصنوعی عرضه کرد


شرکت Porsche از صاحب‌نام‌ترین خودروسازان جهان سومین نسل از سری محصولات Cayenne Diesel را با طراحی کاملا متفاوت نسبت به مدل‌هایی که تاکنون روانه بازار کرده بود، عرضه کرد.


به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) این خودرو که هم‌اکنون در “نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل نیویورک 2012” به نمایش درآمده است، نخستین خودروی دیزلی در بازار آمریکا محسوب می‌شود که در گروه خودروهای SUV قرار می‌گیرد. این خودروی جدید که نسبت به مدل‌های قبلی 30 درصد کمتر انرژی مصرف می‌کند، با یک بار سوختگیری می‌تواند تا 740 مایل حرکت کند. موتور این خودرو از نوع V6 با توان 240 اسب بخار است که می‌تواند در فاصله زمانی 2/7 ثانیه سرعت خود را از 0 به 60 مایل در ساعت برساند و در نهایت با سرعت 135 مایل بر ساعت حرکت کند.


این خودروی 55 هزار دلاری علاوه بر امکانات یاد شده شامل امکانات الکترونیکی فراوانی می‌شود که آن را از مدل‌های مشابه متمایز می‌کند. برای این خودرو گیرنده رادیو HD ماهواره‌ای در نظر گرفته شده است که به سیستم هوشمند مصنوعی خودرو متصل است. این سیستم به راننده و سرنشینان امکان می‌دهد که پس از عکس‌برداری و تصویربرداری از محیط پیرامون، به صورت مستقیم آن‌ها را از داخل خودرو روی اینترنت قرار دهند.


برای این خودرو گیرنده بی‌سیم Wi-Fi و 3G در نظر گرفته شده است تا سرنشینان در هر مکان و زمانی بتوانند به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.


نمایشگر لمسی که روی این خودرو نصب شده است، علاوه بر نمایش نقشه الکترونیکی متصل به سیستم مسیریاب ماهواره‌ای وضعیت، سرعت و محل قرارگیری کلیه اتومبیل‌های اطرافCayenne هنگام حرکت در جاده را بررسی می‌کند و در زمانی که احتمال بروز هرگونه حادثه را پیش‌بینی کند، به صورت خودکار سرعت را کم کرده و یا اینکه خودرو را در کنار جاده متوقف می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.