بانکداری و پرداخت الکترونیک

May 11, 2012
0:20 جمعه، 22ام اردیبهشتماه 1391
کد خبر: 41826

رونمایی از سامانه استعلام برخط تایید اصالت مشتریان در بانک ملت

بانک ملت به عنوان نخستین بانک کشور با همکاری سازمان ثبت احوال کشور، از سامانه استعلام آنلاین تایید اصالت مشتریان رونمایی کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در مراسم رونمایی از این سامانه که با حضور دکتر ناظمی اردکانی رییس سازمان ثبت احوال کشور و معاونان وی و دکتر علی دیواندری مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد بانک ملت برپا شد، تفاهمنامه همکاری با موضوع امکان بهره برداری از سامانه استعلام الکترونیک هویت ملی به صورت برخط، به امضای طرفین رسید.
بر اساس این گزارش، سامانه استعلام تایید اصالت مشتریان با هدف احراز هویت مشتریان، به حداقل رساندن زمان انتظار مشتری در ارائه سرویس ها و خدمات، جلوگیری از سوءاستفاده از مشخصات سجلی افراد و کاهش ریسک ناشی از تاخیر زمانی تایید اصالت توسط متخصصان داخلی طراحی و در بانک ملت پیاده سازی شده است.
دکتر محمد ناظمی اردکانی رییس سازمان ثبت احوال کشور در مراسم رونمایی از این سامانه گفت: با استقرار سامانه مذکور در بانک ملت، برای نخستین بار، خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال به صورت گسترده ارائه خواهد شد.
وی با بیان این نکته که استفاده از فناوری های جدید باعث سهل تر شدن و مطمئن تر شدن امور مربوط به هویت افراد شده است، اظهار داشت: با سامانه ای که در بانک ملت طراحی و پیاده سازی شده است، تمامی شعب این بانک می توانند از خدمت استعلام برخط هویت افراد بهره مند شوند و بدین ترتیب موارد سوءاستفاده از اسناد هویتی به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت.
رییس سازمان ثبت احوال کشور اظهار امیدواری کرد، اقدامی که امروز در بانک ملت و با هدف اطمینان یافتن از اسناد هویتی افراد شروع شده است، به تدریج به سایر موسسات به ویژه موسسات اقتصادی تسری پیدا کند.
دکتر علی دیواندری مدیرعامل بانک ملت هم در سخنانی اظهار داشت: این بانک یک سازمان مالی است که به دلیل تبادل پولی، حساسیت کار آن بسیار زیاد است و لازم است قبل از ارائه خدمات به مشتریان، از اصالت و هویت آنان مطلع شود به عبارت دیگر تایید اصالت هویت ملی افراد، یک اصل مسلم برای هر بانک است.
مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این نکته که تایید اصالت مشتریان به دلیل نداشتن دانش و مهارت کشف تقلب از کنترل سیستم های داخلی بانک خارج است، اضافه کرد: این موضوع دارای اهمیت فوق العاده ای برای بانک است و در راستای کنترل های سیستمی محسوب می شود که نتیجه آن، پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده های احتمالی است.
وی با اشاره به سابقه خوب همکاری میان بانک ملت و سازمان ثبت احوال کشور گفت: از سال 86 سامانه استعلام آفلاین هویت افراد در این بانک راه اندازی شد که به بانک کمک خوبی کرد اکنون که زمینه اتصال آنلاین سامانه بانکداری متمرکز بانک ملت به سامانه ثبت احوال فراهم شده است گام مهمی در جهت ارتقا سطح این سیستم برداشته شده است.
به گفته دکتر دیواندری، تایید لحظه ای هویت افراد، بخشی از کیفیت خدمات بانک محسوب می شود به همین دلیل راه اندازی سامانه استعلام آنلاین تایید اصالت مشتریان، از اهمیت بالایی برای بانک ملت برخوردار است.
وی در عین حال اعلام کرد که این سامانه برای نخستین بار در بانک ملت به دلیل بهره مندی از زیرساخت های الکترونیک مناسب، به بهره برداری رسیده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.