رونمایی از سامانه استعلام برخط تایید اصالت مشتریان در بانک ملت
بانک ملت به عنوان نخستین بانک کشور با همکاری سازمان ثبت احوال کشور، از سامانه استعلام آنلاین تایید اصالت مشتریان رونمایی کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در مراسم رونمایی از این سامانه که با حضور دکتر ناظمی اردکانی رییس سازمان ثبت احوال کشور و معاونان وی و دکتر علی دیواندری مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد بانک ملت برپا شد، تفاهمنامه همکاری با موضوع امکان بهره برداری از سامانه استعلام الکترونیک هویت ملی به صورت برخط، به امضای طرفین رسید.
بر اساس این گزارش، سامانه استعلام تایید اصالت مشتریان با هدف احراز هویت مشتریان، به حداقل رساندن زمان انتظار مشتری در ارائه سرویس ها و خدمات، جلوگیری از سوءاستفاده از مشخصات سجلی افراد و کاهش ریسک ناشی از تاخیر زمانی تایید اصالت توسط متخصصان داخلی طراحی و در بانک ملت پیاده سازی شده است.
دکتر محمد ناظمی اردکانی رییس سازمان ثبت احوال کشور در مراسم رونمایی از این سامانه گفت: با استقرار سامانه مذکور در بانک ملت، برای نخستین بار، خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال به صورت گسترده ارائه خواهد شد.
وی با بیان این نکته که استفاده از فناوری های جدید باعث سهل تر شدن و مطمئن تر شدن امور مربوط به هویت افراد شده است، اظهار داشت: با سامانه ای که در بانک ملت طراحی و پیاده سازی شده است، تمامی شعب این بانک می توانند از خدمت استعلام برخط هویت افراد بهره مند شوند و بدین ترتیب موارد سوءاستفاده از اسناد هویتی به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت.
رییس سازمان ثبت احوال کشور اظهار امیدواری کرد، اقدامی که امروز در بانک ملت و با هدف اطمینان یافتن از اسناد هویتی افراد شروع شده است، به تدریج به سایر موسسات به ویژه موسسات اقتصادی تسری پیدا کند.
دکتر علی دیواندری مدیرعامل بانک ملت هم در سخنانی اظهار داشت: این بانک یک سازمان مالی است که به دلیل تبادل پولی، حساسیت کار آن بسیار زیاد است و لازم است قبل از ارائه خدمات به مشتریان، از اصالت و هویت آنان مطلع شود به عبارت دیگر تایید اصالت هویت ملی افراد، یک اصل مسلم برای هر بانک است.
مدیرعامل بانک ملت با تاکید بر این نکته که تایید اصالت مشتریان به دلیل نداشتن دانش و مهارت کشف تقلب از کنترل سیستم های داخلی بانک خارج است، اضافه کرد: این موضوع دارای اهمیت فوق العاده ای برای بانک است و در راستای کنترل های سیستمی محسوب می شود که نتیجه آن، پیشگیری از تخلفات و سوءاستفاده های احتمالی است.
وی با اشاره به سابقه خوب همکاری میان بانک ملت و سازمان ثبت احوال کشور گفت: از سال 86 سامانه استعلام آفلاین هویت افراد در این بانک راه اندازی شد که به بانک کمک خوبی کرد اکنون که زمینه اتصال آنلاین سامانه بانکداری متمرکز بانک ملت به سامانه ثبت احوال فراهم شده است گام مهمی در جهت ارتقا سطح این سیستم برداشته شده است.
به گفته دکتر دیواندری، تایید لحظه ای هویت افراد، بخشی از کیفیت خدمات بانک محسوب می شود به همین دلیل راه اندازی سامانه استعلام آنلاین تایید اصالت مشتریان، از اهمیت بالایی برای بانک ملت برخوردار است.
وی در عین حال اعلام کرد که این سامانه برای نخستین بار در بانک ملت به دلیل بهره مندی از زیرساخت های الکترونیک مناسب، به بهره برداری رسیده است.