ادامه مباحثه رسانه ای رایتل و شهرداری/رایتل: شهرداری به جای توجیه موانع خدمت رسانی را رفع کند
مدیرکل برند و ارتباطات رایتل گفت: شهرداری تهران تاکنون تنها 37 درصد درخواستهای اپراتور سوم را برای کسب مجوز نصب دکل موافقت کرده و با مانع تراشیهای خود اجازه ارائه خدمات بهتر به شهروندان تهرانی را نمیدهد.
به گزارش روابط عمومی رایتل، شاهین آرپناهی در متن خبر ارسالی به رسانه ها تحت عنوان گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به عدم تعامل شرکت ارتباط مشترک شهر برای توسعه شبکه رایتل در پایتخت و اظهارات خلاف واقع در این ارتباط اظهار داشت: متاسفانه آمارهای نادرستی به مردم شهر تهران ارائه شده است و رایتل برای تنویر افکار عمومی و در پاسخ به نیاز مردم شریف شهر تهران مجبور به شفاف سازی برخی مشکلات است.
وی با بیان اینکه از ابتدای راه اندازی رایتل در تهران تاکنون 302 درخواست مجوز سایت به شهرداری ارائه دادیم که از این بین تنها 113 مورد تایید شده است، افزود: به این ترتیب شهرداری تنها با 37 درصد درخواستهای رایتل موافقت کرده، در حالی که اعلام میکند تنها 10 درصد درخواست مجوزهای اپراتور سوم رد شده است.
مدیرکل برند و ارتباطات رایتل تصریح کرد: از 302 درخواست مجوز سایت، 290 مورد مربوط به قبل از اول مرداد ماه بوده و همکاران شهرداری تهران توجیهی مبنی بر نبود زمان کافی برای بررسی درخواستهای ما ندارند.
وی با اشاره به بخش دیگری از اطلاعیه روز گذشته شهرداری تهران مبنی بر فعالیت غیر مجاز 18 سایت رایتل در تهران تصریح کرد: از شهرداری تقاضا میکنیم حال که آمار اینچنین در خصوص رایتل منتشر کرده اند، آماری از تعداد سایت های مجوز دار سایر اپراتورها در شهر تهران ارائه دهند تا مردم تهران بدانند که آیا حتی نیمی از حدود 2700 سایت موجود در تهران مجوز رسمی دارند، یا خیر؟
وی افزود: اگر بنا به جمع آوری سایت های غیر مجوز دار باشد، بیش از نیمی از سایت ها در تهران می بایست جمع آوری شوند و این در حالی است که تمام فشار مجوز در یک سال اخیر به روی اپراتور جدید وارد شده است.
آرپناهی با بیان اینکه رایتل تاکنون قانونمندترین رفتار را بروز داده و به آن پایبند است، افزود: ما کمترین میزان درخواست مجوز سایت شخصی را داشته ایم و اغلب پیشنهادهای ما مربوط به مکانهایی بود که در آنها تجهیزات مخابراتی از پیش وجود داشته است.
وی فلسفه وجودی شرکت ارتباط مشترک شهر را ایجاد اشتراک در سایتهای مورد نیاز اپراتورها خواند و اظهار داشت: این شرکت پاسخگو باشد که چرا با بسیاری از درخواستهای رایتل در استفاده از سایتهای مشترک مخالفت کرده و مجوزهای لازم را ارائه نمیدهد.
مدیرکل برند و ارتباطات رایتل تاکید کرد: لازم است مردم تهران در جریان این موضوع نیز باشند که از تاریخ 30 آبان ماه سال گذشته، نمایندگان اپراتورها را در کمیسیون بررسی و تصویب درخواست مجوز شهرداری راه نمیدهند و پشت درهای بسته در مورد درخواست های ما تصمیم گیری میشود و سپس حتی در پاسخ به درخواست سایت های اشتراکی رایتل به دلایلی نظیر نزدیکی به بزرگراه یا تراکم درختان درخواست های ما را رد می کنند. خوشحال میشویم بدانیم که چرا در حالی که سایر اپراتورها میتوانند در این فضاها اقدام به نصب تجهیزات کنند، برای رایتل منع وجود دارد.
آرپناهی تاکید کرد: به دلیل نوع تجهیزات مورد استفاده برای ارائه خدمات مطلوب در شهر تهران تنها استفاده از 500 سایت می تواند رافع نیازهای اصلی رایتل باشد.
مدیرکل برند و ارتباطات رایتل تاکید کرد: شهرداری تهران عملا با رویه ای که در برخورد با رایتل در پیش گرفته است، مانع از ارائه خدمات نسل سوم به مردم شهر تهران شده است که بر اساس نظر سنجیها علاقه زیادی به استفاده از این تکنولوژی دارند.
وی با بیان اینکه رایتل با تحت پوشش قرار دادن شهرهای سنندج، بوشهر، قزوین، شهرکرد و اصفهان شمار شهرهای تحت پوشش خود را به 15 شهر رسانده است، افزود: این سرعت عمل با همکاری شهرداری های شهرهای ذکر شده فراهم شده و ما عملا نشان داده ایم که مشکلی در توسعه شبکه خود نداریم و در صورت همکاری و تعامل از سوی شهرداری ها به سرعت خدمات نوین خود را به مردم شریف کشور ارائه خواهیم داد. به عنوان مثال رایتل در شهر کرج به دلیل همکاری مطلوب شهرداری این شهر حتی پوشش دهی مناسبتری نسبت به سایر اپراتورها دارد.
مدیرکل برند و ارتباطات رایتل در پایان تاکید کرد: “فرافکنی ضعف عملکرد” جایی معنا دارد که در حالی که ماموریت ذاتی یک سازمان مشترک کردن سایتهای مخابراتی است، این سازمان نتواند حتی با وجود گذشت 8 ماه از ارائه مجوز قانونی به رایتل، اپراتور دیگر را برای استفاده مشترک از سایتها مکلف کند.
آرپناهی تاکید کرد: همه موارد ذکر شده مستند به نامه های شرکت ارتباط مشترک شهر است و در صورت لزوم مستندات خود در موارد بیان شده خلاف واقع و فرافکنی ها در اختیار رسانه ها و شهردار محترم تهران قرار خواهیم داد.
وی افزود: با توجه به شناختی که از نظرات شهردار محترم تهران در موضوع حقوق شهروندی وجود دارد، امیدواریم با ورود ایشان به موضوع و دستور عاجل ایشان امکان خدمت رسانی بهتر و مطلوب تر به شهروندان تهرانی هر چه زودتر فراهم شود.
ادامه مباحثه رسانه ای رایتل و شهرداری/رایتل: شهرداری به جای توجیه موانع خدمت رسانی را رفع کند