آیبیام خدمات بازاریابی خود را به صورت آنلاین عرضه میکند
همکاران سیستم- شرکت آیبیام خدمات آنلاین جدیدی در حوزه بازاریابی راه اندازی کرد. آیبیام در واقع با ترکیب برخی از نرم افزارهای بازاریابی خود راهکار جدیدی را طراحی و آن را به صورت آنلاین عرضه کرده است.
به گزارش وب سایت sitesetter، آیبیام خدمات جدیدی در حوزه بازاریابی و تجارت هوشمند عرضه کرده است که سازمانها و شرکتهای مشتری به کمک آن میتوانند عملیات بازاریابی خود را به صورت برون سپاری انجام دهند و نیازی به خرید و نصب نرم افزارهای بازاریابی و استخدام متخصصان آی تی برای مدیریت این نرم افزارها نداشته باشند. این خدمات به کسب و کارهای کاربر اجازه میدهد پس از انتخاب مشتریان و گروههای هدف کمپینهای بازاریابی خود، یک صفحه اینترنتی یا یک پایگاه ایمیل ایجاد کنند و واکنشها و بازخوردهای صورت گرفته به کمپین خود را تحلیل و ارزیابی کنند.
آیبیام خدمات جدید خود را پایگاه بازاریابی آیبیام نامیده که بخشی از خدمات «تجارت هوشمندانهتر آیبیام» است. این پایگاه در واقع دو عملیات عمده را که تا پیش از این به صورت مجزا توسط نرم افزارهای مختلف صورت میگرفت، ترکیب کرده است؛ یکی نرم افزاری که شرکتهای کاربر به کمک آن تبلیغات ایمیلی و اینترنتی خود را مدیریت میکردند و دیگری نرم افزاری که نتایج کمپین تبلیغاتی و بازاریابی صورت گرفته را تجزیه و تحلیل میکرد. ترکیب این نرم افزارها و عرضه آنها به صورت آنلاین باعث میشود کاربران راحتتر بتوانند کمپینهای بازاریابی جدید را امتحان کنند و نتایج به دست آمده را سریعتر مورد ارزیابی قرار دهند.
آیبیام در عرضه خدمات جدید خود از فناوری شرکتهایی بهره برده است که آنها را در یکی دو سال اخیر خریداری کرده است. کورمتریک (Coremetrics) و یونیکا (Unica) از جمله شرکتهای عرضه کننده راهکارهای تحلیلی و بازاریابی هستند که هم اکنون در مالکیت آیبیام قرار دارند.
گفتنی است شرکت آیبیام هفته گذشته در کنفرانسی تحت عنوان نشست جهانی تجارت هوشمندانهتر که در اورلاندوی آمریکا برگزار شده بود، از این خدمات رونمایی کرد. آیبیام در این نشست همچنین نتایج یکی از نظرسنجیهای سال ۲۰۱۱ خود را که در میان ۱۷۰۰ نفر از متصدیان بازاریابی شرکتهای تجاری انجام داده بود، ارائه کرد. براساس این یافتهها، ۸۲ درصد از متصدیان بازاریابی شرکتها در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفته بودند استفاده از شبکههای اجتماعی را در عملیات بازاریابی خود سال بعد خود افزایش دهند. در آن زمان حدود ۲۶ درصد از متصدیان بازاریابی نیز در تلاشهای خود مطالب وبلاگها را دنبال میکردند، ۴۲ درصد گزارشات شرکتهای طرف ثالث را دنبال میکردند و ۴۸ درصد نیز گزارشات ارسالی از سوی مشتریان خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدادند.