چینی ها و SMS یا رویکرد جهانی به سمت MMS
شنبه، 23 اسفند، 1382
چینی ها و SMS یا رویکرد جهانی به سمت MMS
سایتهای بزرگ چینی درپی بدست آوردن سود سرشار حاصل از ارائه خدمات ارسال پیام کوتاه از طریق اینترنت ( web SMS ) بدنبال ارائه سرویس ارسال پیامهای چند رسانه ای یا MMS از طریق وب هستند.
پایگاه اینترنتی Shon.com که یکی از سه سایت بزرگ چینی است اعلام کرده قصد اختصاص هزینه هنگفتی برای ارائه سرویس ارسال پیامهای چند رسانه ای تحت وب به موبایل های چینی دارد و از این طریق میخواهد دو رقیب اصلی خود یعنی Sina.com و Netease.com را از میدان رقابت خارج کند.
سرویس MMS برخلاف سرویس قدیمی SMS که محدود به ارسال پیامهای متنی و در نهایت ارسال تصاویر کوچک و سیاه و سفید و آهنگ های ساده و کوتاه بود قادر به ارسال تصاویر رنگی و با کیفیت – انیمیشن و تصاویر متحرک – ویدئو و آهنگ های پلیفونیک و صدای ضبط شده و بازی آنلاین و گرافیکی میباشد.
اما در کشور ما ایران بیش از یکسال نیست که شرکت مخابرات اقدام به ارائه سرویس SMS کرده اما همانطور که در یاداشت قبلیم در این مورد نوشته بودم بخاطر شبکه ناکارآمد تلفن همراه کشور و درصد بالاتر موفقیت برقراری ارتباط با مقصد بوسیله کوته پیام به نسبت تماس صوتی میزان قابل توجهی از مشترکین به استفاده از این سرویس روی آورده اند (۷۵۰ هزار نفر تا این لحظه) و هر هفته به طور متوسط ۱۱ میلیون پیام نوشتاری توسط مشتریکن به یکدیگر ارسال میشود.
متاسفانه شبکه تلفن همراه کشور در برقراری یک ارتباط ساده صوتی یا ارسال بی دردسر یک SMS درمانده شده چه رسد به ارئه سرویسی چون MMS !!! اما آنهای که صفحه نمایش های رنگی و قابلیت MMS گوشی شان بلااستفاده مانده زیاد ناراحت نباشند چرا که اپراتور دوم تلفن همراه کشور (ترک سل) و مجری طرح سیم کارتهای اعتباری (تعاونی پسته کاران رفسنجان!!!) قول پشتیبانی از این سرویس را در شبکه خود داده اند که امیدوارم مثل وعده های مدیران شرکت مخابرات فقط در حد وعده باقی نماند.