سرائیان ؛برج نشین صادق
نوشته: مهندس سعید عسکری (کارشناس مخابرات و کارشناس ارشد ارتباطات)
ناشر: آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)
در روزهای اخیر، بحث تغییر مهندس سرائیان از مدیرعاملی شرکت ارتباطات سیار، بحث داغ محافل خبری حوزه IT بوده که متاسفانه از لحن مناسبی، برخوردار نبوده است. درست است که این مدیر مستقر در طبقه یازدهم برج همراه نیز مانند هر مدیر دیگری، در کنار نقاط قوت، ضعف هائی هم داشته که شاید بارزترین آن، داشتن گارد بسته در ارتباطات بوده (که بیشترین ضربه را از همین ناحیه خورده است)؛ ولی فراموش نکنیم که بدرقه منصفانه، حق انسانی اوست.
فراموش نکنیم که تقریباً کل سیم کارت های ثبت نام ۶/ ۵ میلیونی اسفند ماه 82، در دوران مدیریت سرائیان واگذار شد، آن هم بدون خلف وعده و دقیقاً منطبق با زمانبندی اعلام شده؛ در حالیکه فقط برای واگذاری 2/2 میلیون سیم کارت، پیش بینی های لازم صورت گرفته بود. البته در مقابل این بحث کمّی، بلافاصله بحث پارامترهای کیفی شبکه و اختلالات موجود، مطرح می شود که موضوع مهمی است ولی طبق مستندات موجود، پارامترهای کیفی شبکه در پایان واگذاری های 6/5 ، در بدترین شرایط، حداقل همسطح آغاز واگذاری هاست و آگاهان امر می دانند که این مهم در شرایطی که هم تعداد مشترکین از 5/3 میلیون به 5/8 میلیون رسیده وهم گستره پوشش، افزایش یافته است، نیازمند چه مدیریت طاقت فرسائی است و باز فراموش نکنیم، با وجود اینکه متاسفانه به حق یا ناحق، در مورد اکثر افرادی که با مسائل مالی سروکار دارند، حرف و حدیث های مالی شنیده می شود و سرائیان هم مدیرعامل یکی از پولدارترین شرکت های دولتی بوده ولی خوشبختانه، چه در محافل داخل شرکت ارتباطات سیار و چه در محافل خارج از آن، وی به عنوان مدیری با سلامت مالی شناخته می شود.
در پایان، فراموش نکنیم سرائیان در طول مدت مدیریتش، هیچگاه وعده بدون پشتوانه نداد، وارد دسته بندی های مرسوم نشد و به تمام معنا، یک مدیر فنی بود. هیچگاه فراموش نکرد که مدیر یک شرکت دولتی است که موظف به توزیع عادلانه امکانات است و باید با کیفیتی قابل قبول، به تمام متقاضیان، سرویس دهد نه به مشترکینی محدود. تا آنجا که در آخرین گام، در روزهای پایانی سال گذشته، به محض اینکه امکان واگذاری سرویس SMS به تمام مشترکین فراهم شد، به جای عافیت طلبی و موکول کردن موضوع به بعد از سال نو، ترجیح داد طعم خوش ارسال پیام کوتاه در سال نو را، به کام تمامی 5/8 میلیون مشترک، برساند و در مقابل، انتقاداتی را نیز به جان بخرد.
انشااله مدیرعامل بعدی شرکت ارتباطات سیار، با در نظر داشتن نقاط قوت و ضعف فعلی شرکت، بتواند گامهای بلندتری را در پیشبرد اهداف و وظایف این شرکت دولتی بردارد.
در این زمینه از آرشیو ایستنا:
– کلید برج همراه به چه کسی سپرده میشود؟
– سرائیان برکنار شد!