هزینههای خدمات OTT از هزینههای خدمات ماهوارهای فراتر میرود
هزینههای بالای عرضه خدمات OTT، بازیگران این صنعت را در نهایت مجبور خواهد کرد که برای عرضه این خدمات، زیرساخت مخصوص به خود را راهاندازی یا خریداری کنند، تا بتوانند پاسخگوی نیاز کاربران رو به افزایش خود باشند.
به گزارش گروه طیف در حال حاضر، هزینه هر یک ساعت عرضه برنامههای OTT معمولی در شبکههای CDN زمانیکه تعداد بینندگان بیشتر از 8هزار نفر باشند، فراتر از هزینه پخش خدمات ماهوارهای است. هزینه عرضه خدمات در شبکه CDN معادل با 29.58یورو و در ماهواره 28.62یورو است و هنگامی که تعداد کاربران به 10هزار نفر برسد، هزینه عرضه خدمات CDN به 36.98یورو افزایش مییابد.
گای بیسون، مدیر بخش تحقیقات خدمات تلویزیونی در موسسه IHS در این زمینه میگوید: "برای برطرف کردن نیازهای مخاطبان در بازار انبوه، باید هزینههای شبکه تحویل محتوا برای خدمات OTT در حد سایر فناوریهای پخش برنامه کاهش یابد. برای مثال، در شرایط فعلی، فقط هزینههای شبکه CDN برای پخش برنامههای OTT با کیفیت HD در بازار انگلستان، در حدود 1.2میلیارد یورو است. در حالی که با همین هزینه میتوان 5هزار کانال خطی را پخش کرد که 10برابر بیشتر از تعدادی است که امروزه در انگلستان پخش میشود."
لازم به ذکر است که گروه علمی تحلیلی طیف، همایشی با عنوان "خدمات چندرسانهای باندوسیع: از سیاستگذاری تا اجرا" را در 8آبان ماه 91 در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار خواهد کرد که یکی از محورهای اصلی آن، بررسی روندهای توسعه فناوریهای OTT است. علاقمندان به دریافت اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت www.teyf.ir مراجعه نمایند یا با شماره 88513810 تماس حاصل نمایند.