گزارش جام جم از افزایش اختلالات تلفن همراه در کشور
در هفته گذشته مشترکین مناطق مختلفی از کشور از جمله تهران برای برقراری تماس با تلفن همراه دچار مشکلات عمدهای شدهاند.
به گزارش جامجم، روند متناوب اختلال مکالمه و عدم برقراری تماس برای مشترکان تلفن همراه در یک هفته گذشته افزایش داشته و مشترکان با مشکلات جدیدی نیز روبهرو شدهاند.
بر این اساس طبق تماس مشترکان و مشاهدات خبرنگار ما، این اختلال ابتدا در عدم برقراری تماس رخ داده و بدون ایجاد هر نوع ارتباطی با شبکه پیام اتمام مکالمه (call ended) روی گوشی ظاهر میشود.
در برخی موارد نیز در هنگام زنگ خوردن و قبل از پاسخ دادن طرف مقابل، تماس قطع میشود.
همچنین اختلالهای قدیمی مانند قطع مکالمه، افت صدا، یکطرفه شدن تماس و شنیدن پیامهایی نظیر «تماس با مشترک مورد نظر امکانپذیر نمیباشد» که به صورت همیشگی همراه ارتباط با تلفن همراه بوده نیز در روزهای گذشته افزایش داشته است.
مدیرکل نظارت و بررسی کیفیت سازمان تنظیم مقررات رادیویی در گفتوگو با جامجم درباره پیگیری شکایات مردمی گفت: اگر اختلال تلفن همراه به صورت دائم یا گسترده باشد خود ما بدون دریافت شکایت هم وارد عمل میشویم، اما در موارد خاص مشترکان باید شکایت خود را به سامانه سازمان تنظیم مقررات ارسال کنند.
حسن رضوانی همچنین درباره بررسی کیفیت خدمات اپراتورهای تلفن همراه گفت: این اپراتورها قبل از هر چیز باید بدانند کیفیت خدمات ضامن حفظ بازار آنهاست، اما طبق قانون، ما وظیفه بررسی اختلال کار آنها را نیز داریم.
براساس آخرین آمار رسمی هماکنون بیش از 55 میلیون مشترک تلفن همراه در کشور وجود دارند که رتبه ایران از نظر کمیت بین کشورهای جهان 112 است.