مدیرعامل مخابرات: از جریمههای رگولاتوری و افزایش قیمتها بیاطلاعم
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از تغییر تعرفههای کافوی اینترنتی و همچنین جریمههای رگولاتوری اظهار بیاطلاعی کرد و گفت: تنها موردی که بحث به مراجع قانونی ارجاع شده و در حال پیگیری آن هستیم، بحث 118 است.
به گزارش ایسنا، مظفر پوررنجبر در پاسخ به سوالی که دربارهی افزایش تعرفههای رانژه و اخطارهای رگولاتوری مطرح شده بود خاطرنشان کرد: بحث کافو، رانژه و هر بحثی از جمله تغییر تعرفههای خط ثابت و موبایل و یا سایر خدمات شامل دو نوع تعرفه میشوند که یک دسته از آنها را سازمان تنظیم مقررات و شورای رقابت تعیین و تایید میکند و دسته دیگر تعرفههایی هستند که در اختیار ما قرار دارند و ما میتوانیم آنها را بر اساس مذاکره تعیین کنیم.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در ادامه دربارهی این که این مذاکرات با چه کسانی صورت میگیرد، عنوان کرد : ما با شرکتهای PAP، مردم و دولت و سایر کاربران خود مذاکره میکنیم و هیچ هزینهای بدون توافق اعمال نمیشود.
پوررنجبر در پاسخ به مطلبی مبنی بر جریمههای سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در زمینهی رانژه و این که گفته میشود سازمان رگولاتوری جریمههایی را برای مخابرات تعریف کرده است، اظهار کرد: تا کنون در این زمینه مطلبی به ما ارجاع داده نشده است. البته ما نامههای متعددی داریم که باید بررسی شوند اما نامهای که به مجاری قانونی ارجاع داده شده باشد تنها بحث 118 است.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برای افزایش تعرفهها نیازی به هماهنگی با رگولاتوری وجود ندارد یادآور شد: من نگفتم نیازی به هماهنگی وجود ندارد بلکه گفتم تعرفههای ما به دو شکل تعیین میشود که یکی از این شیوهها، شیوهی توافقی است و ما حتی با خود شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان یکی از شرکتهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات مذاکراتی داشته و داریم.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در ادامه در پاسخ به سوالی دربارهی تغییر تعرفههای کافو از 5500 تومان به 12 هزار تومان اظهار بیاطلاعی کرد و یادآور شد که به طور ریز در جریان این موضوع قرار ندارد.
پوررنجبر دربارهی عدم همکاری مخابرات استانها با شرکتهای PAP هم گفت: مخابرات تمام استانها با این شرکتها در چارچوب قوانین و مقررات همکاری دارند و تاکنون حتی یک تخلف هم وجود نداشته است اما گاه آنچه همکاری تلقی میشود تقاضاهایی است که خلاف قوانین و مقررات است. به عنوان مثال در زمینهی رانژه گاه ممکن است شرکتها قیمتهایی را با ما توافق کنند اما بعدا نسبت به آن گلایه داشته باشند که در هر صورت این موضوع به صورت توافقی صورت میگیرد.
وی در پایان دربارهی این که آیا مخابرات تصمیم ندارد تعرفهای مشخص و ثابت برای مسائلی مانند رانژه و یا کافو تعریف کند، گفت: در حال صحبت بر روی این موارد هستیم.